برنامه گسترده ارتش لبنان برای بازسازی واحدهای مسکونی پس از انفجار بیروت

پس از گذشت یک ماه از انفجار مهیب بندر بیروت، ارتش این کشور اعلام کرد که عملیات بازسازی منازل مسکونی آسیب‌دیده از این حادثه پس از مرحله بررسی‌های اولیه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۴۱۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷ - 05September 2020

برنامه گسترده ارتش برای بازسازی واحدهای مسکونی پس از انفجار بیروتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری العهد٬ یک ماه از انفجار مهیب بندر بیروت می‌گذرد و لبنان در این ماه هزینه‌های زیادی پرداخت کرده است؛ از چهارم آگوست تا چهارم سپتامبر تحولات زیادی در لبنان رخ داده؛ از عرصه سیاسی تا اقتصادی و مالی و اجتماعی و حتی سطح روانی مردم.

انفجار بزرگ بیروت زندگی مردم این کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داد، اما سوالی که اکنون مطرح می‌شود آن است که پس از گذشت یک ماه از این فاجعه بزرگ چه اتفاقی در لبنان افتاده و عملیات بازسازی و تعمیر ساختمان‌های آسیب دیده و ساماندهی زندگی افراد آواره شده به ویژه با نزدیک شدن به فصل زمستان چگونه پیش می‌رود.

بسیاری از مردم شکایت دارند که هنوز عملیات بازسازی منازل آغاز نشده و همه کمک‌ها در این زمینه تنها در چارچوب توزیع مواد غذایی بوده است؛ «مروان عبود» استاندار بیروت نیز از صحبت کردن درباره این پرونده خودداری می‌کند؛ عبود اعلام کرده که جزئیات این امور به عهده ارتش و تحت کنترل آن است و پس از تمام شدن وضعیت بسیج عمومی در ۱۸ ماه جاری و مشروط به این که تمدید نشود٬ او به‌عنوان استاندار در خط همکاری با مهندسان و مشاوران برای اجرای طرح بازسازی و تعمیر منازل و ساختمان‌های آسیب‌دیده از انفجار بیروت قرار می‌گیرد.

عبود در ادامه گفت که امیدواریم مردم قبل از زمستان به خانه‌هایشان بازگردند؛ اما به نظر می‌رسد که موضوع بازسازی منازل بسیار زمان‌بر باشد.

در همین راستا منابع ارتش لبنان تاکید کردند که ارتش یک طرح گسترده و منسجم برای بازسازی منازل دارد و از همین‌رو کمیته‌های مسئول بررسی٬ کار خود را با سرعت انجام و روزانه شش تا هفت هزار واحد مسکونی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

طبق اطلاعات منابع پیش‌بینی می‌شود که مرحله بررسی‌های اولیه برای آغاز عملیات بازسازی در همه مناطق در یک هفته به پایان برسد؛ در عین حال منابع گزارش دادند که آغاز مرحله تعمیر و بازسازی به رسیدن کمک‌های مورد نیاز و مصالح ساختمانی که شماری از کشور‌ها وعده داده‌اند بستگی دارد؛ برای مثال الجزایر قول داده سیمان و خاک بفرستد و مصر نیز متعهد به ارسال شیشه و آلومینیوم شده است؛ بنابراین زمانی که عملیات بررسی‌های اولیه به پایان رسید٬ کمیته‌های مربوطه روند بازسازی را آغاز می‌کنند.

منابع مذکور با اشاره به اینکه حدود ۱۸ هزار واحد مسکونی تاکنون مورد بررسی قرار گرفته اشاره کردند که یگان‌های ارتش با سرعت برای رفع نیاز‌های مربوط به تعمیر این منازل تلاش می‌کنند و منتظر رسیدن کمک‌های مربوطه هستند.

«عدنان طرابلسی» نماینده پارلمان لبنان در همین راستا بر ضرورت انجام عملیات بازسازی بندر بیروت و تعمیر منازل مسکونی در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کرد؛ طرابلسی اظهار داشت که ارتش لبنان عملیات بررسی‌ها را آغاز کرده و بلافاصله عملیات بازسازی نیز آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که اولین مسئولیت دولت جدید پس از تشکیل شدن آن٬ رسیدگی به اوضاع خسارت‌دیدگان بوده و او نیز به عنوان نماینده بیروت، این پرونده را پیگیری می‌کند.

طرابلسی همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت آینده لبنان٬ دولت نجات بوده و به دور از سهم‌خواهی‌ها در راستای منافع ملت عمل کند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار