بلاتکلیفی دانش آموزان از ادامه تحصیل در شرایط کرونایی

سال تحصیلی جدید در حالی فعالیت خود را دو هفته پیش از موعد همیشگی آغاز کرده است که خانواده‌ها و دانش آموزان با بلاتکلیفی شدیدی در این زمینه روبه‌رو هستند.
کد خبر: ۴۱۴۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ - 06September 2020

بلاتکلیفی دانش آموزان از ادامه تحصیل در شرایط کروناییبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سال تحصیلی جدید در حالی فعالیت خود را دو هفته پیش از موعد همیشگی آغاز کرده است که خانواده‌ها و دانش آموزان با نگرانی بسیاری در این زمینه روبه‌رو هستند.

موضوعی که به زعم آقای وزیر آموزش و پرورش هم با ناشناخته‌های بسیاری همراه است و همکاری خانواده‌ها نقش اساسی در این مساله دارد.

در این میان اگرچه مسئولان آموزش و پرورش اعلام کرده‌اند که برای حضور فیزیکی و مجازی دانش آموزان در امر تعلیم و تربیت آماده هستند، اما گزارشات میدانی از اولیای دانش آموز نشان می‌دهد که به دلیل عدم به روز رسانی این سامانه برخی از آنان نتوانستند از این مساله استفاده کنند و این موضوع آنان را بر این مساله مجبور کرده که فرزندان خود را به مدرسه بفرستند.

هرچند بخش عمده‌ای از اولیا نیز فرزندان خود را به صورت آزمایشی به مدرسه فرستاده‌اند و ممانعت آنان از حضور فرزندانشان در ادامه سال تحصیلی، افت تحصیلی دانش آموزان را شدیدتر می‌کند.

در این شرایط شاید بهتر بود که مسئولان آموزش و پرورش بر همان رویه حضور مجازی دانش آموزان در مدرسه تاکید کرده و این تصمیم خود را به هر دلیلی تغییر نمی‌دادند، چراکه تغییر تصمیم آنان حتی در یکماه آینده ممکن است به قیمت به خطر افتادن جان دانش آموزان و خانواده‌های آنان تمام شود.

موضوعی که آموزش و پرورش عملا نمی‌تواند تضمینی در این خصوص دهد و خانواده‌ها مجبورند هر کدام خود ریسک حضور فرزندانشان را در مدرسه تحمل کنند.

یکی از موضوعات عجیبی که در مراسم نمادین زنگ تحصیلی اتفاق افتاد این بود که برای مراسم آغاز تحصیلی که با حضور آقای وزیر صورت گرفت، از یک تونل ضدعفونی استفاده شد که همگان با عبور از آن در مدرسه حاضر یابند، اما این امکان در بسیاری از مدارس دولتی و حتی غیرانتفاعی وجود ندارد و مشخص نیست چه کسی باید جوابگوی تبعات به خطر افتادن سلامت دانش آموزان باشد.

در این شرایط پرسش دیگری هم که مطرح می‌شود این است که چه کسی جوابگوی بلاتکلیفی و نگرانی تحمیل شده به خانواده‌ها در این روز‌های آغاز سال تحصیلی است، حتی اگر هیچ دانش آموزان دچار بیماری هم نشود، استرس وارد شده به آنان و خانواده‌هایشان آسیب جدی را به امر تحصیل آنان وارد می‌کند که‌ای کاش مسئولان آموزش و پرورش به تبعات این مساله نیز بیندیشند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار