چهل‌سالگی سرو/ نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

دفاع مقدس نمونه‌ای از تبلور فرهنگ مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان است

محمدصالح جوکار با تاکید بر اینکه مقاومت ملت توام با تلاش مسوولان در جهت صیانت از انقلاب اسلامی، دشمنان را متحمل شکست‌های پی در پی کرده، گفت: هشت سال دفاع مقدس نمونه‌ای از تبلور فرهنگ مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان نظام است که زمینه‌ساز توسعه و تعالی کشور شده است.
کد خبر: ۴۱۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۷ - 07September 2020

ولايتمداری و پيروی از راه شهدا سرلوحه كار مسوولان باشد/ دفاع مقدس نمونه‌ای از تبلور فرهنگ مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان نظام استمحمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به فتنه‌انگیزی‌های دشمنان در جهت تخریب ارزش و باورهای نسل جوان نسبت به دوران هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی،‌ تلاش مسوولان در راستای ترویج فرهنگ و بازگو کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جامعه را مهم‌ترین رمز پیروزی بر اهداف بدخواهان کشورمان عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر دشمنان با شکست در جبهه‌های نظامی روی به هجمه‌های دیگری آورده‌اند که نمونه آن جنگ اقتصادی و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت و کشورمان است.

وی با تاکید بر اینکه پشتیبانی مردم از ولایت فقیه منجر به ناکام ماندن غربی‌ها در تحقق اهدافشان شده است، گفت: آگاهی، بصیرت و مقاومت و ایستادگی ملت ایران خنثی‌کننده تمام توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان خواهد بود.

جوکار با تاکید بر اینکه مقاومت ملت توام با تلاش مسوولان در جهت صیانت از انقلاب اسلامی، دشمنان را متحمل شکست‌های پی در پی کرده است،‌ افزود: هشت سال دفاع مقدس نمونه‌ای از تبلور فرهنگ مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان نظام است که زمینه‌ساز توسعه و تعالی کشور شده است.

این مقام مسوول، مقاومت و دشمن‌ستیزی در هشت سال دفاع مقدس را در برابر دشمنان برگرفته از تفکر و فرهنگ ناب عاشورایی دانست و تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان در جبهه‌های مختلف به جنگ با ملت ایران روی آورده‌اند، اما نتوانسته‌اند به اهداف ضد ایرانی خود دست یابند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای هشت سال جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: اتکا به توان داخلی و خودباوری بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دستاورد دفاع مقدس بوده که توانسته زمینه برای ایستادگی در مقابل توطئه‌های استکبار جهانی را فراهم آورد که این مقاومت نشانه عظمت ملت ایران است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با توجه به این نکته که تعالی اهداف نظام و انقلاب اسلامی مرهون ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهدا است، افزود: نمونه جهاد مخلصانه و ایثار طلبی‌ها را می‌توان در دوران هشت سال دفاع مقدس و در زمان به‌ثمر رساندن انقلاب اسلامی مشاهده کرد. احیا و ترویج مولفه‌های فرهنگی ایثار و شهادت سبب پویایی و تعالی اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت آشنا کردن نسل امروز و جوانان با ارزش‌های فرهنگ ایثار و شهادت گفت: جوانان سرمایه‌های اصلی هر نظام و کشوری هستند و امروز باید جوانان را برای مواجهه با هجمه‌های جنگ نرم دشمن که بیشتر اعتقادات فکری آنان را نشانه رفته‌اند باارزش‌های دینی و ملی آشنا کرد.

این مقام مسوول در پایان با اشاره به مشکلات جاری کشور که به واسطه خصومت‌های آمریکا و متحدانش به وجود آمده است، پیروی مسوولان از سبک و سیره رزمندگان و شهدای دوران هشت سال جنگ تحمیلی را مهم‌ترین عامل در جهت کاهش دغدغه‌های مردم دانست و تصریح کرد: شهدا هیچ تعلقی به دنیا و مادیات نداشتند و این مسئله مهم و حائز اهمیت در وصیت‌نامه این عزیزان به‌خوبی مشاهده می‌شود؛ لذا مسوولانی که تمام توجه‌شان به رفع مشکلات ملت و کشور باشد در مسیر شهدا قدم گذاشته‌اند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها