اردوغان:

گفت‌وگوی ایران و ترکیه نقش تعیین‌کننده‌ای در حل مسائل منطقه داشته است

رئیس‌جمهور ترکیه در ششمین نشست شورای عالی همکاری ایران و ترکیه نقش گفت‌وگوهای این کشور با ایران برای حل و فصل مسائل منطقه را ستود.
کد خبر: ۴۱۴۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱ - 08September 2020

گفت‌وگوی ایران و ترکیه نقش تعیین‌کننده‌ای در حل مسائل منطقه داشته استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرده گفت‌وگوی میان کشورش و ایران نقشی تعیین‌کننده در حل مسائل منطقه داشته است.

اردوغان در ششمین نشست شورای عالی همکاری ایران و ترکیه گفت: «گفت‌وگو میان ترکیه و ایران نقشی تعیین‌کننده در حل و فصل بسیاری از مسائل منطقه‌‌ای داشته است.»

وی اضافه کرد: «معتقدم با از بین رفتن این بیماری همه‌گیر (کرونا) همکاری ما به سطوح سابق بازخواهد گشت.»

ششمین نشست شورای عالی همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه به ریاست روسای جمهور دو کشور روز سه شنبه به میزبانی تهران و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و در پایان دو کشور بیانیه مشترکی در ۱۹ بند منتشر کردند که در آن، تداوم و گسترش همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تهران و آنکارا در راستای تامین منافع مشترک مورد تاکید قرار گرفته است.

اداره ارتباطات ترکیه در بیانیه‌ای روز دوشنبه اعلام کرد در این نشست تمامی جوانب مربوط به روابط دوجانبه دو کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش به مسئله شیوع کرونا در ترکیه پرداخت و گفت که این کشور توانسته این بیماری همه‌گیر را تحت کنترل درآورد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار