حمایت مالی از انتشار کتاب‌های ایرانی در کشور‌های آسیایی/ «پشت سنگر موج» به لبنان رسید

پنج عنوان کتاب برای انتشار در سه کشور سوریه، لبنان و پاکستان مشمول حمایت سه هزار و ۲۰۰ یورویی طرح گرنت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شدند.
کد خبر: ۴۱۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲ - 09September 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، علی فریدونی، دبیر طرح گرنت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آخرین مصوبات این دبیر‌خانه اظهار داشت: براساس آخرین مصوبات دبیر‌خانه، پنج عنوان برای انتشار در سه کشور سوریه، لبنان و پاکستان مشمول حمایت طرح گرنت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شدند.

وی افزود: «چه کسی آقای صورتی را می‌شناسد» نوشته مژگان کلهر و «من یک گوزن بودم» نوشته احمد اکبرپور از نشر افق از سوی انتشارات Dar Kiwan سوریه به زبان عربی ترجمه و منتشر می‌شوند. کتاب نخست با حمایت ۵۰۰ و کتاب دوم با حمایت ۴۰۰ یورویی در بازار نشر سوریه عرضه خواهند شد. شایان ذکر است هر دو کتاب با همکاری آژانس ادبی تماس معرفی شده اند.

فریدونی ادامه داد: حمایت ۸۰۰ یورویی برای کتاب «پشت سنگر موج» به قلم قاسم یاحسینی و نمایندگی آژانس ادبی تماس و حمایت ۵۰۰ یورویی برای ترجمه و انتشار کتاب «مشت‌زن» نوشته حسن موسوی و به نمایندگی آژانس ادبی دایره مینا هر دو در کشور لبنان از دیگر مصوبات دبیر‌خانه گرنت است.

دبیر طرح گرنت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آخرین مصوبه دبیر‌خانه طرح گرنت به ترجمه و انتشار کتاب «روی ماه خدا را ببوس» مصطفی مستور در کشور پاکستان و به نمایندگی آژانس ادبی دایره مینااختصاص دارد. دبیرخانه گرنت از انتشارات Mehrdar Institute of Research and Publication پاکستان برای ترجمه و انتشار این کتاب حمایت ۱۰۰۰ یورویی را مصوب کرده است.

براساس موارد مصوب مورد تائید داوران طرح گرنت و رئیس شورای سیاستگذاری ناشر موظف است حداکثر ظرف دو سال نسبت به ترجمه، چاپ و انتشار اثر و ارسال ۵ نسخه کتاب ترجمه شده به دبیرخانه اقدام نماید تا مبلغ حمایتی دریافت شود. همچنین در دبیرخانه طرح گرنت این آثار قبل از چاپ نهایی راستی‌آزمایی می‌شوند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار