جانشین فرمانده سپاه ثارالله در کنگره شهدای دانشجوی کرمان:

دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم، وظیفه دفاع از ارزش‌ها را به عهده دارند

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: شهدای دانشجو در به ثمر رسیدن انقلاب خیلی زحمت کشیدند و دانشجویان امروز، وارث زحمات شهدا هستند.
کد خبر: ۴۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶ - 19February 2015

دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم، وظیفه دفاع از ارزش‌ها را به عهده دارند

به گزارش خبرگزاری دفاع پرس از کرمان، اولین کنگره گرامیداشت 139 شهید دانشجوی استان کرمان، شامگاه چهارشنبه 29 بهمن در محل حسینیه ثارالله کرمان با حضور خانواده معظم شهدا، دانشجویان و مسئولین برگزار شد.

در این آئین، سردار محمد مطهری جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، ضمن گرامیداشت شهدا، رهبری ولی فقیه و پایداری مردم در دوران دفاع مقدس را موجب شکست دشمنان و پیروزی نظام اسلامی دانست.

وی با تبریک سالگرد عملیات والفجر هشت و گرامیداشت شهدای غدیر اظهار داشت: جنگ، زمانی به ملت ایران تحمیل شد که این ملت تازه انقلاب کرده و ارتش هنوز سازمان نیافته بود و نیرویی به نام سپاه پاسداران نداشتیم.

سردار مطهری خاطر نشان کرد: دشمن، رهبری و پایداری مردم در دوران دفاع مقدس را پیشبینی نکرده بود و این دو امر در واقع موجب شکست دشمنان شد.

وی ابراز کرد: هر چند دشمن توانست بخشهایی از کشور را اشغال کند، اما رزمندگان اسلام با ایمان به خدا و پایداری توانستند در برابر دشمنان مقاومت کنند و تمام مناطق اشغالی را بازپس گیرند.

جانشین سپاه ثارالله با اشاره به عملیات موفقیتآمیز خیبر در سوم اسفند ماه سال 62 در هور، این عملیات را نخستین عملیات آبی-خاکی رزمندگان اسلام برشمرد که به پیروزی رسید.

سردار مطهری گفت:  برای نخستین بار در این عملیات تشکیلات سپاه دارای یگان دریایی شدند.

وی اظهار داشت: رهبری امام خمینی (ره) و در صحنه بودن مردم موجب شد تا از دوران دفاع مقدس سربلند بیرون آییم و امروز هم باید گوش بهفرمان رهبرمعظم انقلاب اسلامی باشیم.

جانشین سپاه ثارالله  با اشاره به اینکه دانشجویان نقش بهسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتند، ادامه داد: دانشجویان بهعنوان افسران جنگ نرم وظیفه دفاع از ارزشها و ادامه راه شهدا و پیروی از ولایت فقیه را برعهده دارند.

در این آئین محمدجواد فدایی رئیس کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان خانواده معزز شهیدان را صاحبان اصلی یادوارههای شهدا دانست و گفت: دانشجویان با شورو علاقه در اولین کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان شرکت کردند.

رئیس دانشگاه شهید باهنرکرمان از تدوین و انتشار کتابهای زندگینامه شهدای دانشجوی استان کرمان خبر داد و افزود: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و مرور زندگی این عزیزان و درس گرفتن از دیدگاه و پایداری آنها ازمهمترین اهداف کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان است.

فدایی خاطر نشان کرد: اگر شهدا فراموش شوند، فرهنگ ایثار، شهادت و جانبازی برای حفظ نظام اسلامی هم فراموش میشود.

وی مهمترین ویژگی شهدای دانشجو را درک زمان و مسئولیت عنوان کرد و گفت: آنها جهاد و مبارزه را برای ایجاد امنیت انتخاب کردند تا در سایه این امنیت همگان بتوانند به علماندوزی بپردازند.

فدایی به جوان بودن، داشتن انرژی، هوش، استعداد و دارا بودن دانش روز به عنوان ویژگیهای بارز شهدای دانشجو اشاره و ابراز کرد: اینان کیفیترین نیروهای رزمنده  بودند که نقش ارزندهای در پیروزیهای دوران دفاع مقدس داشتند.

رئیس کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان، تقدیر، تشکر و تجلیل از صبر، استقامت و پایداری خانواده شهدا را از پیامهای کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان برشمرد.

در این آئین حجت الاسلام و المسلمین دکتر اکبر مرتضوی کیاسری ریاست مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی و جانباز شیمیایی و روشندل دوران دفاع مقدس، نیز بر لزوم حمایت از انقلاب، دستاوردهای آن و پاسداشت خون شهدا تاکید کرد و گفت: برخی از مسئولین بی درد، باخون شهدا و راه  ولایت بازی نکنند.

وی تصریح کرد: ما  در راه ولایت به انتظار مهدی فاطمه(عج) ایستادهایم و دست از این انقلاب بر نمیداریم.

این یادگار دوران دفاع مقدس به قرائت اشعاری در وصف شهدای دانشجوی استان کرمان پرداخت که سروده ی خودش بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار