معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران؛

همسر سردار شهید «تجلایی» اگر مَرد بود یکی از فرماندهان بزرگ دفاع مقدس می‌شد

سردار «پورجمشیدیان» گفت: بانو «عبدالعلی‌زاده» در کنار شهید «علی تجلایی» نقش آفرینی کرد و اگر مَرد بود یکی از فرماندهان بزرگ دفاع مقدس می‌شد.
کد خبر: ۴۱۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷ - 11September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، سردار سرتیپ پاسدار «علی اکبر پورجمشیدیان»، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران در مراسم چهلمین روز درگذشت همسر سردار شهید «علی تجلایی» اظهار داشت: تاریخ اسلام پر از زنان غیرتمند تاریخ ساز است که در کنار مردان بزرگ، تاریخ اسلام را شکل دادند و اسلام به وجود آنان مدیون است. 

وی افزود: حضرت زینب(س) شخصیتی بی‌نظیر داشتند که کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود. جوانان به خطبه های حضرت زینب(س) در کوفه و شام مراجعه کنند که در مقابل دشمن، طوری با عظمت صحبت کردند که همه گفتند حضرت علی(ع) انگار صحبت می کند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران تصریح کرد: حصرت زینب(س) به قدری یزید را تحقیر کردند که در تاریخ مثل آن نیست.

سردار پورجمشیدیان تاکید کرد: در صحنه کربلا بانویی چون ام وهب نیز شخصیت عجیبی داشت که شوهرش را در یاری امام زمان خود تشویق می کند و زمانی از او راضی می شود که خونش ریخته شود.

وی در ادامه، به نقش برجسته زنان  در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: خانم دباغ شخصیت عجیبی داشتند که با شنیدن مقاومت ایشان مو به تن آدم را سیخ می‌شود.

معاون هماهنگ کننده نیروری زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه شهید علی تجلایی شخصیت بزرگی در تاریخ هستند که نقش او در سوسنگرد بی بدیل است، افزود: افتخار بزرگی برای خانم تجلایی است که مراسم ختم او مانند مراسم ختم شهدا است.

وی ابراز داشت: ایشان شخصیت و مقامی قابل احترام دارد که در کنار شهید علی تجلایی نقش آفرینی کردندو خودشان یک علی تجلایی بودند و اگر مرد بودند یکی از فرماندهان بزرگ دفاع مقدس می‌شدند.

سردار پورجمشیدیان با تاکید بر اینکه با فوت همسر شهید تجلایی، خسارتی به تبریز وارد شد، گفت: ایشان یک مدیر، معلم بی نظیر و خطیب توانمند بودند و انسان از نفوذ کلام ایشان لذت می برد که انقلاب‌ یک چنین شخصیتی تربیت کرده است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس بیان داشت: خانم تجلایی شخصیتی بود که حتی می‌توانست نماینده مجلس شود ولی ایشان مقام شهدا را بالاتر از این دانستند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: خانم تجلایی بانویی دلسوز بودند که دست نوازش به بچه های شهدا داشتند و فکر می‌کنم امروز خوشحال ترین شخص در عالم برزخ، علی تجلایی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار