تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در روز ملی سینما

مراسم تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه جهانی همزمان با روز ملی سینما برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳ - 12September 2020

تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در روز ملی سینمابه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، اولین دوره مراسم تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بین‌المللی شامگاه جمعه 21 شهریورماه همزمان با روز ملی سینما به همت جشنواره جهانی فیلم فجر، بنیاد سینمایی فارابی و منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد و همراهی خانه سینما با حضور مسئولان و سینماگران در باغ هنر برگزار شد.

دیپلماسی فرهنگی از طریق سینما یکی از قویترین دیپلماسی‌هاست

عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اظهار داشت: سینمای ایران، با افتخار صد و بیست ساله شد. ویژگی این سینما این است که وقتی با ایران و ایرانی تماس می گیرد طعم و رنگ ایران را به خود می گیرد.

وی در ادامه گفت: سینمای ایران رنگ و طعم و زبان ایرانی را در لایه های مختلف دارد. زبان ایرانی زبان چندلایه است و در شاخه های مختلف وقتی به سینما می رسد مشابه شعر ما می شود. همین است که سینمای ایران با چند لایگی زبان ما همراه است. ما وقتی با جهان بیرونی از طریق سینما ارتباط پیدا می کنیم جان و زبان ایرانی را با جهان ارتباط می دهیم. دیپلماسی فرهنگی ما از طریق سینما یکی از قوی ترین دیپلماسی هاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان بیان کرد: دیپلماسی فرهنگی ایران در جهان دیپلماسی بی مزد و منت و کم هزینه است. کمتر حوزه ای هست که چنین دیپلماسی‌ای را پیش برده باشد. اتفاق امشب اگرچه خیلی دیر آغاز شد، اما برگزاری این مراسم جای تشکر دارد. عزیزان ما در سینما هر لحظه و هر روز در حال افتخارآفرینی در جهان هستند و امشب تنها بخشی از این کارنامه درخشان مرور و روایت شد.

احداث کاخ جشنواره

در این مراسم حناچی شهردار تهران اظهار داشت: اگر بخواهیم درباره جایگاه هنر معاصر در ایران صحبت کنیم، هنر سینما یکی از مهم ترین شاخه های آن است. ما نیز در شهرداری تهران تمام تلاش مان را خواهیم کرد که این هنر مناسب تر و با شرایطی مهیاتر از قبل پیش رود. عهد ما با مردم، شورای شهر و قولی که به آن ها داده بودیم، همین بوده و هست و خواهد ماند.

وی درباره ظرفیت های شهرداری برای سینما توضیح داد: فضای باغ هنر از ظرفیتهایی است که به تازگی در تپه های عباس آباد ایجاد شده است. ما باز هم زمینه هایی ایجاد خواهیم کرد تا سینمای ایران پویاتر به فعالیت خود ادامه دهد.

شهردار تهران در پایان صحبتهایش خبر خوبی را برای سینماگران ایران اینگونه اعلام کرد: همین جا در حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی قول می دهم که شهرداری تهران شرایط ساخته شدن کاخ جشنواره های سینمایی را فراهم کند.

در ادامه از این سینماگران تجلیل شد

رضا میرکریمی برای داوری در جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان

احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران

رضا جمالی برای کارگردانی فیلم «پیرمردها نمی میرند»

پویا بادکوبه نویسنده «درساژ»

برادران محمودی به دلیل دریافت جایزه فرهنگی یونسکو در جشنواره آسیا پاسفیک استرالیا

مهناز محمدی برای کارگردانی «پسر مادر»

رسول صدرعاملی برای کارگردانی «سال دوم دانشکده من»

همایون غنی‌زاده برای کارگردانی «مسخره باز»

علی مصفا برای بازی در «جهان با من برقص»

سروش صحت برای کارگردانی «جهان با من برقص»

نرگس آبیار برای کارگردانی «شبی که ماه کامل شد»

نوید محمدزاده برای فیلم «متری شیش و نیم»

سعید روستایی برای کارگردانی «متری شیش و نیم»

حامد بهداد برای فیلم «قصر شیرین»

رضا میرکریمی برای کارگردانی «قصر شیرین»

در این مراسم از مرضیه برومند به طور ویژه تجلیل شد.

همچنین «زهرا کاظمیان»، «گرت محمدی» و «حسین میرزایی» مدافعان سلامت و «محمد بیگی» بهیار بیمارستان بهارلو تجلیل شد.

در این مراسم به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی خبرنگار هیچ رسانه ای دعوت نشده بود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار