در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

مدیر روایت قلم جشنواره مقاومت دو فیلم برگزیده خود را در بخش مسابقه شرکت نداد

«عباس عمرانی ‌بیدی» کارگردان فیلم‌های کوتاه ‌«انجماد عقربه» و «پارکینگ» که مدیریت بخش روایت قلم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت را برعهده دارد از انصراف این اثر کوتاه از بخش «جشنواره‌جشنواره‌ها» خبرداد.
کد خبر: ۴۱۵۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ - 12September 2020

«عباس عمرانی ‌بیدی» مدیر بخش روایت قلم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اعلام انصراف از شرکت دادن فیلم‌های کوتاه ‌«انجماد عقربه» و «پارکینگ» برای حضور در بخش «جشنواره‌جشنواره‌ها» این جشنواره گفت: دو فیلم کوتاه «انجماد عقربه» و «پارکینگ» بهترین فیلم‌های چندین جشنواره داخلی و بین‌المللی بود‌اند که قابلیت شرکت در بخش «جشنواره‌جشنواره‌ها» جشنواره فیلم مقاومت را داشتند.

وی افزود: به‌دلیل اینکه شخصاً در بدنه جشنواره مقاومت مسوولیت بخش روایت قلم را برعهده دارم، این دو فیلم را از بخش رقابت و داوری جشنواره کنار کشیدم و از شرکت در مسابقه جشنواره انصراف دادم و فرم حضور را پرنکردم درحالی که این دو فیلم از بهترین آثار جشنواره‌های مختلف بوده‌اند.

عمرانی بیدی درخصوص بخش «جشنواره‌جشنواره‌ها»ی شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت گفت: در این بخش بهترین فیلم‌های سینمای دفاع مقدس که در جشنواره‌های مختلف برگزیده شده‌اند، قابلیت شرکت دارند. لذا دو فیلم کوتاه ‌«انجماد عقربه» و «پارکینگ» را از این بخش کنار گذاشتم تا بتوانیم رقابت سالم‌تری را در این بخش شاهد باشیم.

گفتنی است فیلم‌«انجماد عقربه» علاوه بر انتخاب به‌عنوان بهترین فیلم بخش کوتاه جشنواره «روز کوتاه است» کاراکاس ونزوئلا در بخش ایثار جشنواره رضوی و جشنواره سرزمین نور برگزیده شده بود و همچنین در کشورهای فرانسه و اکوادور به اکران در آمده است. فیلم «پارکینگ» نیز در جشنواره‌های «فیلم کوتاه طنین مسجد»، « جشنواره ملی فیلم طلوع پارس» و «بسیج هنرمندان» برگزیده شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار