قالیباف:

حمایت از سرمایه‌های مردم و بهره‌مندی بورس در جهت رونق اقتصادی از دغدغه‌های مهم مجلس است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از سرمایه‌های مردم و بهره‌مندی بورس در جهت رونق اقتصادی کشور از دغدغه‌های مهم مجلس است.
کد خبر: ۴۱۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱ - 13September 2020

حمایت از سرمایه‌های مردم و بهره‌مندی بورس در جهت رونق اقتصادی کشور از دغدغه‌های مهم مجلس است.به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) خانه ملت، با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز که به منظور تدبیراندیشی در خصوص بازار سرمایه و حمایت از بورس با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی تشکیل شده بود، اظهار داشت: حمایت از سرمایه‌های مردم و بهره‌مندی بورس در جهت رونق اقتصادی کشور از دغدغه‌های مهم مجلس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بورس اگر مورد نظارت مختصصان قرار گیرد، می‌تواند به واسطه سرمایه‌های مردم، برای ملت منفعت داشته باشد و هم کشور را از آثار مخرب ناشی از تحریم‌های دشمنان خارج کند، افزود: عمده فعالیت‌های بورس می‌بایست در عرصه تولید و حمایت از تولیدکنندگان انجام شود و به این واسطه پروژه‌های نیمه تمام عمرانی نیز به اتمام خواهد رسید.

وی بیان کرد: مجلس یازدهم تاکنون مسائل اقتصادی را در اولویت و دستور کار خود قرار داده است و مخصوصا در این روزهای اخیر به طور ویژه کمیسیون‌های تخصصی مجلس، مسائل اقتصادی کشور را پیگیری کرده‌اند تا راهکاری برای حل مشکلات اقتصادی بیندیشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمع‌بندی نمایندگان این شد که امروز جلسه‌ای غیرعلنی برای بررسی مسائل اقتصادی کشور برگزار شود، تصریح کرد: در این جلسه رؤسای کمیسیون‌ها و نمایندگان مطالبی را مطرح کردند که بنده جمع‌بندی آن جلسه را جهت اطلاع مردم مطرح می‌کنم.

وی با بیان اینکه تلاش دیگر ما این است که حتما از سرمایه مردم در بازار بورس به درستی صیانت شود، گفت: در این راستا حتما کمک‌هایی که لازم باشد را به دولت جهت تثبیت بورس انجام خواهیم داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اخیرا بحث افزایش سرمایه در بورس یکی از مباحث جدی بود که دولت لایحه آن را به مجلس ارائه کرد و کمتر از ۲۲ روز این لایحه تصویب و ابلاغ شد و متخصصان بازار بورس می‌دانند این لایحه تا چه حد می‌تواند به عمق بخشی، تثبیت، هدایت نقدینگی، حفظ نقدینگی و اموال مردم در بازار بورس کمک کند.

قالیباف افزود: بر این اساس مجلس در این بخش کوتاهی نکرده و این مسئله جز اولویت‌های اصلی مجلس شورای اسلامی بوده است و تلاشمان را در این زمینه افزایش خواهیم داد.

وی تاکید کرد: واقعیت این است که لازم است در حوزه بورس تصمیمات جدیدی مورد توجه قرار گیرد که امروز این تصمیمات در مجلس گرفته شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار