چهل‌سالگی سرو/ نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

بیداری اسلامی برگرفته از دوران دفاع مقدس ایران است

محمدرضا صباغیان گفت: بیداری اسلامی که امروز در دنیا شاهد آن هستیم برگرفته از دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۴۱۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۵ - 15September 2020

بیداری اسلامی برگرفته از دوران دفاع مقدس ایران استآیدین نظری - «محمدرضا صباغیان» نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با بیان اینکه دفاع مقدس سند افتخار و هویت ملی کشورمان است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دفاع مقدس، بسیج همه اقشار مختلف مردم بود که درآن می‌توانستید دانشگاهی، استاد، دانشجو، بازاری، دانش آموز و همه آحاد مردم را ببینید.

وی افزود: دومین ویژگی مهم دفاع مقدس اخلاص و توکل به ذات خداوند همه مردم به ویژه فرماندهی کل قوا امام خمینی (ره) و حتی فرمانده‌های جبهه‌ها و بسیجیان بود که تنها توکل بر خداوند داشتند.

وی یکی دیگر از ویژگی دفاع مقدس را خود باوری آنها دانست و بیان کرد: سربازان امام خمینی (ره) باور داشتند که ما می‌توانیم و در برابر ابر قدرت‌های جهان ایستادند و پیروز شدند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این جنگ بر ما تحمیل شد اما دستاوردهای فراوانی هم داشت، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس این بود که باور کردیم پیروزی برای کسانی است که در راه خداوند و برای رضای خداوند برای دفاع از خاک خود ایستادگی کردند؛ یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس که امروز ابر قدرت‌های جهان نمی‌توانند آن را ببینند، اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران است که نمی‌توانند بدون در نظر گرفتن کشور ما در منطقه کاری از پیش ببرند.

این مقام مسوول با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) در صحیفه نور مبنی بر اینکه «عراق برای چند وجب خاک به ما حمله نکرد بلکه برای نابودی اتحاد مسلمین جهان به ایران حمله کرد»، گفت: بیداری اسلامی که امروز در دنیا شاهد آن هستیم برگرفته از دفاع مقدس جمهوری اسلامی است.

وی اعزام کاروان راهیان نور را یک حرکت شایسته فرهنگی دانست و یادآور شد: آشنایی با فداکاری‌های رزمندگان تضمین‌کننده انقلاب اسلامی در مواجهه با همه بحران‌های پیش روی ملت ایران است.

صباغیان در پایان گفت: انتقال مفاهیم جنگ با یادآوری ایثارگری‌های آن دوران و اطلاع‌رسانی در زمینه مظلومیت و اقتدار فرزندان ملت به عنوان یک سند تاریخی ماندگار و هویت افتخار آمیز ملی باید به عنوان ارزش دینی و انقلابی، صادقانه و امانتدارانه به نسل‌های آینده منتقل و تبین شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها