دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

قدرت‌نمایی و آمادگی ارتش در رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹/ اقتدار نیروی پدافند هوایی به رخ دشمنان کشیده شد

رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش با شعار «امنیت پایدار در سایه اقتدار دفاعی» و با حضور نیرو‌های چهارگانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی نمایشی از تأمین امنیت منطقه غرب آسیا و آبراه‌های حیاتی و راهبردی را به رخ دشمنان نظام جمهوری اسلامی کشید.
کد خبر: ۴۱۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۸ - 15September 2020

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه ۲۰ شهریور با شعار «امنیت پایدار در سایه اقتدار دفاعی» با حضور نیرو‌های چهارگانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی در منطقه‌ای به وسعت دو میلیون کیلومتر مربع در منطقه جنوب کشور از شرق تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند به مدت سه روز برگزار شد.

در این رزمایش طبق سخنان سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش زیردریایی‌ها و پهپاد‌های ساخت ایران براساس ماموریت‌های تعریف شده و با موفقیت وارد عملیات شدند.

//

از جمله زیردریایی تمام ایرانی فاتح برای اولین بار در این رزمایش حضور یافت و با توانمندی‌های عملیاتی بالا و قوس در آب‌های آزاد و همچنین پهپاد دوربرد ایرانی سیمرغ با استمرار پروازی بالا، بکار گرفته شد.

//

همچنین پرتاب موفق موشک‌های ایرانی اعم از ساحل به دریا، سطح به سطح و هوا به سطح همه در برد‌های مختلف نیز از جمله اقدامات خوب این رزمایش بود.

این رزمایش بزرگ همچون سایر رزمایش‌هایی که در کشور برگزار می‌شود بار دیگر نشان داد که توانمندی‌ها و آمادگی‌های رزمی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران پیشرفت کرده است و پس از تجربه جنگ تحمیلی هشت ساله و مشکلاتی که در اوایل انقلاب اسلامی به وجود آمد، ارتش جمهوری اسلامی ایران از قدرت بسیار مناسبی در مواجه با دشمنان نظام اسلامی برخوردار است.

//

به نوعی می‌توان گفت اقتدار و پیشرفت نیرو‌های مسلح ایران از جمله ارتش دستاورد بزرگ پس از دوران دفاع مقدس است که با آمادگی دفاعی و قدرت نظامی اجازه تهدید و دست‌درازی دشمنان را به آب و خاک این سرزمین نمی‌دهند.

قدرت نظامی ایران امروز آنقدر خودنمایی می‌کند که امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفته است: «در رزمایش ذوالفقار ۹۹ اقتدار نیروی پدافند هوایی را به رخ دشمنان کشیدیم و با پرواز پهپاد کرار هواپیما‌های با سرنشین و بدون سرنشین بیگانه که گهگاه به فضای رزمایش نزدیک می‌شدند را فراری دادیم.»

وی یادآور شد: «در این رزمایش برای اولین بار، نقطه شلیک مقتدرانه موشکی، تنها با یک شلیک و یک هدف به صورت واقعی انجام شد.»

پدافند هوایی هم نقش مهمی در تقویت توان دفاعی دارد و با توجه به موفقیت کشورمان در ساخت سامانه‌های پدافندی بومی، قلمرو دفاعی هوایی در برابر تحرکات دشمنان تقویت شده است.

//

امیر دریادار دوم شهرام ایرانی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش با اشاره به بهره‌برداری از توان پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش، گفته است: «در این رزمایش پهپاد دور پرواز سیمرغ در فاصله بیش از هزار کیلومتر، هدف خود را در عمق دریا با بمب هوشمند مورد اصابت قرار داد. همچنین پهپاد کمان نیروی هوایی که به دست توانمند متخصصان نهاجا ساخته شده است در این رزمایش به پرواز درآمد و مأموریت رزمی انجام داد.»

براین اساس امروز قدرت‌نمایی توان نظامی ایران را در هوا، دریا و زمین شاهد هستیم و آنچه که بیشتر خودنمایی می‌کند تولید تسلیحات و تجهیزات پیشرفته دفاعی متناسب با نوع تهدیدات است که در شرایط تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه و با هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی بدون وابستگی به خارج از کشور در کمترین زمان ممکن، پیشرفته‌ترین محصولات دفاعی با فناوری بومی و با دستان جوانان متخصص و کارآمد ایرانی تولید می‌شوند.

همچنین حضور جوانان تازه نفس در این رزمایش بزرگ نشان داد که میدان دادن به جوانان در همه عرصه‎های کشور از جمله در بخش دفاعی و رزمی می‎تواند به پیشرفت نظام جمهوری اسلامی کمک کند و آنها همواره در هر جایگاهی باشند با اقتدار از آرمان‌هایشان دفاع می‌کنند.

//

امیر دریادار دوم ایرانی هم حضور نیرو‌های جوان، زبده و کارآمد در این رزمایش را از ویژگی‌های خوب این رزمایش برشمرد و اظهار داشت: برخی از این نیرو‌ها اولین بار بود که تجربه عملیاتی در صحنه رزمایش را به دست می‌آوردند.

همچنین امیر دریادار سیاری فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش یکی از ویژگی‌های این رزمایش را انتقال تجارب به دست آمده به نسل جوان و واگذاری مسئولیت‌های فرماندهی در بخش‌ها و مراحل مختلف رزمایش به جوانان عنوان کرد و گفت: «حفظ تمامیت ارضی در برابر تهدیدات و تأمین امنیت پایدار، در کشور در همه شرایط حتی در وضعیت بروز کرونا ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیرو‌های مسلح باید با همین رویکرد آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدات را در شرایط مختلف داشته باشند که یکی از مصادیق حفظ آمادگی برگزاری رزمایش و تمرینات رزمی برنامه‌ریزی شده است.»

//

بنابراین دفاع از منافع ملی و آرمان جمهوری اسلامی همواره یکی از مهمترین اهداف برگزاری رزمایش است و جوانان انقلابی میهن اسلامی با تاسی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس حامل پیام‌ها، اهداف نظامی و استراتژیک هستند و با قدرت نمایی و رونمایی از تجهیزات بومی و توانایی‌های نظامی و تاکتیکی به متجاوزان این آب و خاک گوشزد می‌کنند که پایشان را بیشتر از گلیمشان دراز نکنند.

گزارش از سمانه حسن‌خانی

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار