وزیر کشور:

مواد مخدر و اعتیاد اولین نگرانی مردم کشور ماست/ مبارزه با مواد مخدر اولویت اول کشور است

وزیر کشور گفت: اگر تعداد معتادان را یک و نیم میلیون نفر در نظر بگیریم، حاکی از آن است که 98.5 درصد جامعه ما پاک و تنها 1.5 درصد آنان درگیر اعتیاد هستند اما با این وجود این معضل اولین نگرانی مردم کشور ماست.
کد خبر: ۴۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰ - 21February 2015

مواد مخدر و اعتیاد اولین نگرانی مردم کشور ماست/ مبارزه با مواد مخدر اولویت اول کشور است

به گزارش خبرنگار انتظامی " دفاع پرس "، عبدالرضا رحمانی فضلی امروز در همایش روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: در راس همه مطالبات، امنیت حرف اول را می زند و همه به این موضوع اذعان دارند  بنابراین هر اقدامی که امنیت را تامین کند در اولویت قرار می گیرد.

وی افزود: تمامی تلاشهای حکومت ها این است که برای مردم خود رفاه و امنیت ایجاد کنند؛ البته کشور ما به دلیل داشتن حکومت اسلامی هدف گذاری متفاوتی دارد چرا که هدف حکومت تحقق اوامر الهی، اصول اسلامی، انقلابی و دینی می باشد.هرچند در اصول فوق و تفکرات دینی، موضوع امنیت، سلامت و عزت مردم در راس همه کارها است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه مهمترین امنیت، امنیت اجتماعی است بیان داشت: مردم این نوع امنیت را لمس کرده و روزانه با آن درگیرند و به هر میزان در سکونتگاه ها جلوه های امنیت بیشتر باشد، آرامش روحی مردم بیشتر و با اطمینان و اعتماد بیشتری به فعالیت خود ادامه می دهند.

رحمانی فضلی یادآور شد: از منظر اجتماعی اگر امنیت دچار خلل شود احساس نا امنی ایجاد می شود و ضریب نا امنی را در کشور بیشتر خواهد کرد و متاسفانه در حوزه اجتماعی امروز با موضوع مواد مخدر که یکی از دغدغه های اصلی مردم است، مواجه هستیم.

وزیر کشور ادامه داد: اگر تعداد معتادان را یک و نیم میلیون نفر در نظر بگیریم، حاکی از آن است که 98.5 درصد جامعه ما پاک و تنها 1.5 درصد آنان درگیر اعتیاد هستند اما با این وجود این معضل اولین نگرانی مردم کشور ماست.

به گفته دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، 46 درصد از زندانیان و 45 درصد از سرقت ها در کشور ناشی از موضوع مواد مخدر است بنابراین مبارزه با این موضوع در اولویت اقدامات امنیتی کشور می باشد.

رحمانی فضلی به شناسایی و دستگیری باندی در بندرعباس توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: سرشبکه این باند ظرف دو سال 2 هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته است که این به غیر از اموال این فرد که تنها تا کلاس پنجم سواد دارد ، می باشد.

وی ادامه داد: اگر گردش مالی مصرف مواد مخدر در کشور را در سال 10 هزار میلیارد تومان و همچنین گردش مالی ترانزیت مواد مخدر را نیز معادل آن بدانیم، چیزی در حدود 20 هزار میلیارد تومان می شود که دو سوم رقم بودجه عمرانی کشور است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر را از چند منظر می توان مهم دانست، گفت: موضوع اول بحث انسانی است چرا که کسانی که آلوده مواد مخدر می شوند انسان هستند و ما برای جان انسان ها ارزش قائلیم و این مبارزه همانند تکلیفی بر گردن ماست.

وی افزود: منظر دوم مبارزه با مواد مخدر امنیت است؛ ابن مبارزه امنیت اجتماعی را ایجاد می کند که نقش موثری در راحتی خیال جامعه و ایجاد نظم و نشاط و پویایی جامعه دارد.

وی سلامت اقتصادی را آثار دیگر مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: پول های کثیف حاصل از معاملات مواد مخدر آثار زیادی در ایجاد نابرابری اقتصادی و فقر دارد؛ علاوه براین برای اینکه قدرت را از این آلودگی ها پاک نگه داریم باید مراقب باشیم این پول های کثیف در حوزه سیاست وارد نشود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها