سردار احمدی‌مقدم:

مبارزه با خرده فروشی مواد مخدر همکاری همه دستگاه ها را می طلبد

فرمانده نیروی انتظامی در مورد عرضه خرد مواد مخدر گفت: متاسفانه ما در این مسئله عذر تقصیر به مردم شریف داریم چرا که این بحث گسترده است و همکاری تمامی دستگاه ها را می طلبد.
کد خبر: ۴۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳ - 21February 2015

مبارزه با خرده فروشی مواد مخدر همکاری همه دستگاه ها را می طلبد

به گزارش خبرنگار انتظامی " دفاع پرس "، فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه همایش روسای پلیس  مواد مخدر ناجا در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در حوزه قاچاق کالا و حتی واردکنندگان رسمی کالا هستند کسانی که تلاش میکنند در مراکز تصمیمگیری نفوذ کنند تا کالا در انحصار آنها بماند و از اموال برای اعمال نفوذ خود استفاده میکنند.

این مقام ارشد انتظامی در پاسخ به سؤالی در مورد قاچاق سیگار اظهار داشت: برخورد با فروشندگان دخانیات کار سادهای نیست چرا که سیگار همه جا عرضه میشود.

سردار احمدیمقدم تصریح کرد: ورود پلیس برای مبارزه با سطح خرد کف جامعه همراه با همکاری اتحادیه صنفی است و اگر اخطار صنفی داده شود و مؤثر نشد پلیس بعد از آن وارد میشود لذا مسئولسازی اصناف امری ضروری است.

وی تأکید کرد: اگر ناجا در این زمینه وارد شود هم حوزه مسئولیتهایش زیاد میشود و هم با بدنه جامعه برخورد پیدا میکند و از حوزههای اصلی مأموریت خود باز میماند چرا که ما باید مشخص کنیم که مبارزه با فروش سیگار قاچاق اولویت است یا مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر.

این مقام ارشد انتظامی گفت: پلیسی کردن اصناف کار صحیحی نیست نه برای مردم و نه برای پلیس .

فرمانده نیروی انتظامی در مورد پولهای کثیف تصریح کرد: این مسئله بیشتر در حوزه وزارت اطلاعات است چرا که پلیس دو وظیفه دارد یکی در مواجهه با جرایم مشهود و برخورد با آنها و دیگری در مورد پروندههایی که توسط دستگاه قضائی به ناجا ارجاع میشود.

وی در مورد صلاحیت کاندیداها گفت: نیروی انتظامی دستگاه اطلاعاتی نیست، تا بدنبال کاندیداها ورود پیش هنگام کندو اگر استعلام هم گرفته شود برای صلاحیت کاندیداها بر اساس پرونده های موجود انجام می شود.

فرمانده نیروی انتظامی در مورد عرضه خرد مواد مخدر گفت: متاسفانه ما در اینجا عذر تقصیر به مردم شریف داریم چرا که این بحث گسترده است و همکاری تمامی دستگاه ها را می طلبد.

سردار احمدیمقدم ادامه داد: ما برای سال آینده اولویت نیروی انتظامی را در امر مبارزه با سرقت، مبارزه با توزیعکنندگان خرد مواد مخدر و معتادان ولگرد قرار دادهایم؛ البته ورود تنهای ناجا مهم است اما کافی نیست و ان شاء الله در سال آینده تحولی در این زمینه شاهد باشیم چرا که سرقت و مواد مخدر همپوشانی 80 درصدی دارند.

سردار مقدم در مورد مبارزه با مواد مخدر به کنترل بیشتر مرزها و انهدام چند باند بزرگ که در مسیر دریا تردد می کردند اشاره کرد و گفت: ما در حوزه مرزها تلاش داریم جایی نماند که واحد انتظامی و پاسگاه نداشته باشیم که نتیجه آن حضور ما در مرزها و دستگیری باندهای تروریستی و قاچاقچیان مواد مخدر بود.

وی افزود: در مورد سارقین نیز گفتهام که پلیس سارق به عنف را میگیرد، دستگاه قضائی او را محاکمه میکند و حداکثر مجازات پیشبینی شده نیز اعمال میشود اما متأسفانه بازدارنده نیست چرا که تخفیف مجازات در قانون عامل شیوع بیشتر شده است.

وی در ادامه به فعالیتهای ناجا در امر مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و خاطر نشان کرد: تا 8- 7 سال قبل اعتیاد جرم بود و معتادان به زندان میرفتند اما هم اکنون معتاد مریض است و باید برای درمان و نگهداری وی زیرساختهای لازم اصلاح شود؛ البته باید این نکته را متذکر شد که در این زمینه حرکت جامعی شروع شده و امروز این افتخار را داریم که رتبه اول درمان در جهان در حوزه اعتیاد را داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها