چهل‌سالگی سرو/ فرماندار شهرستان فردوس:

تجربیات دفاع مقدس در جنگ اقتصادی امروز الگوبرداری شود

فرماندار شهرستان فردوس با تأکید بر اینکه بیان و روایت وقایع و فرهنگ دفاع مقدس از طریق هنر بسیار تأثیرگذار و ارزشمند است، گفت: با الگوبرداری از دفاع مقدس و مقاومت و پای کار آمدن همه نهادها و شکستن فشار و تحریم‌ها می‌توان به بقای انقلاب اسلامی کمک کرد.
کد خبر: ۴۱۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ - 15September 2020

تجربیات دفاع مقدس در جنگ اقتصادی امروز الگوبرداری شودبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، «حمید حلاج‌مقدم» فرماندار شهرستان فردوس، اظهار داشت: امروز با نسل سوم و چهارم انقلاب مواجه هستیم که دوران دفاع مقدس را تجربه و لمس نکردند و فقط در روایت‌گری و خاطره‌گویی ارتباط برقرار کردند که شاید چندان هم موفق نیست اما بیان وقایع در قالب هنر، به جای خود تأثیرگذار و ارزشمند است.

وی به فرموده امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «شهادت هنر مردان خدا است» اشاره کرد و افزود: انتقال فرهنگ دفاع مقدس و شهادت از طریق هنر در قالب‌های مختلف مانند فیلم، عکس وغیره اهمیت خود را نشان می‌دهد به ویژه اگر به صورت چند رسانه‌ای و ترکیبی از چند شاخه هنری با هم باشد در انتقال مفاهیم دفاع مقدس اثرگذارتر است.

فرماندار شهرستان فردوس اضافه کرد: چنانچه هنرمندان بتوانند رسالت خود را درانتقال این فرهنگ به ویژه در ایجاد و ساخت کارهای تصویری مانند فیلم، انیمیشن، نگارگری به‌درستی انجام دهند با توجه به روح وحس خلق اثر هنری در انتقال به مخاطب موفق‌تر است و بسیاری از فرهنگ‌های اصیل دفاع مقدس مانند ایثار، جهاد، استقامت و فداکاری به مخاطب منتقل می‌شود.

حلاج‌مقدم تصریح کرد: انتقال فرهنگ دفاع مقدس به ویژه در تئاتر که مخاطب حضور دارد با حس و حال بهتری است و اثر آن بر نسل امروزی، هزاران بار از سخنرانی در مورد جنگ بیشتر است.

وی بیان داشت: در شرایط موجود و با محدودیت‌های کرونا، پیشنهاد می‌شود آثار جشنواره در قالب کلیپ و فیلم برای همه استان منعکس شود تا مخاطبان بیشتری از این موقعیت برخوردار شوند.

فرماندار شهرستان فردوس در مورد ضرورت پرداختن به دوران دفاع مقدس، گفت: به یقین نباید فقط در این مناسبت به موضوع توجه شود چرا که در قالب دفاع مقدس، ارزش‌ها و فرهنگ‌هایی در دوران دفاع شکل گرفت که بی‌نظیر است و حس نوع دوستی، ایثارگری، فداکاری را تداعی می‌کند.

حلاج‌مقدم با تأکید بر نهادینه کردن و الگوبرداری از دفاع مقدس در شرایط کنونی جامعه (افتصادی و فرهنگی)، عنوان کرد: با الگوبرداری از دفاع مقدس و مقاومت می‌توان به بقای انقلاب اسلامی کمک کرد همچنان که تاکنون هم فرهنگ دفاع مقدس در مناسبت‌ها و بهانه‌های مختلف مانند اردوهای جهادی، طرح‌های مواسات و کمک مومنانه رد پای خود را نشان داده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها