چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان خبر داد؛

اجرای 3 هزار برنامه در هفته دفاع مقدس استان سمنان

سرهنگ «محمدحسن سلامی» گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس 3 هزار برنامه در سطح این استان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ - 16September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمد‌حسن سلامی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس استان سمنان در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس و اعلام برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس امروز در جمع اصحاب رسانه در سالن جلسات مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اظهار داشت: دفاع مقدس ملت ایران یک واقعه بی‌نظیر تاریخی بود و عزت و اقتدار و امنیت  امروز ما مرهون مجاهدت های رزمندگان  و ملت بزرگ ایران در آن واقعه مهم است.

این مسئول گفت: مردم و جوانان رزمنده این کشور با ایمان و توکل به خدا، روحیه انقلابی و سلحشوری، ایثار و فداکاری، وحدت، پیروی از امام و ولایت توانستند آن پیروزی های بزرگ را بدست آورند.

سلامی ادامه داد: استان سمنان از لحاظ تعداد رزمنده، شهدا و ایثارگران به نسبت جمعیت در رتبه‌های نخست کشوری قرار دارد و مردم استان سمنان جز فداکار ترین مردم در سطح کشور در سال های دفاع مقدس بودند که در جهاد مقدس ملت ایران نقش بسزایی داشتند.

وی با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران در مقابل استکبار جهانی مرهون حماسه دفاع مقدس است، گفت: چهلمین سال دفاع مقدس که یک مقطع مهم تاریخی محسوب می‌شود، فرصت ارزشمندی است تا با زوایای آن واقعه عظیم تاریخی که توانستیم دشمن بعثی را که قدرت‌های غرب و شرق عالم از او حمایت می‌کردند را شکست دهیم و روحیه و فرهنگ مجاهدت در راه خدا را در جامعه گسترش بدهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان خاطر‌نشان کرد: در استان سمنان برنامه‌ریزی‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس از اوایل سال جاری آغاز شده که با تشکیل ستاد بزرگداشت در استان و شهرستان نزدیک به از 3 هزار برنامه برای بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تدوین و در قالب برنامه‌های هفتگی در حال اجرا است.

وی با این نکته که همه گروه‌های جامعه که در دفاع مقدس نقش داشته‌اند، امروز برای بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس فعال هستند، ادامه داد: 10 کارگروه تخصصی در استان تشکیل شده و در شهرستان‌ها نیز کارگروه‌های مشابه برنامه‌های شاخص و تخصصی را برنامه‌ریزی و مدیریت می‌کنند که  در مجموع 150 برنامه شاخص و 300 برنامه تخصصی برنامه‌ریزی شده است.

این مسئول در خصوص ستاد های شهرستانی افزود: 8 ستاد شهرستانی چهلمین سالگرد دفاع مقدس در شهرستان‌های تشکیل شده که یک هزار و 500 برنامه تدوین شده که شهرستان‌های شاهرود و سمنان پیش قدم‌تر از سایر شهرستان‌ها عمل  کرده‌اند.

سلامی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم رژه استانی نیروهای مسلح برگزار نخواهد شد، ادامه داد: از برنامه‌های شاخص روز 31 شهریور امسال همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس دیدار جمعی از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان سمنان با رهبر معظم انقلاب اسلامی از طریق ارتباط تصویری است که همزمان با سراسر کشور از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان با حضور پیشکسوتان برگزار خواهد شد.

وی در خصوص دیگر برنامه‌های شاخص استان گفت: نمایشگاه دستاوردهای چهل سالگی دفاع مقدس با نام «اقتدار 40»  از روز 31 شهریور تا 6 مهر سال جاری در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان در قالب 23 غرفه با حضور سازمان‌ها و ادارات و نیروهای مسلح با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نمایشگاه تجهیزات نظامی، توپ، تانک و سلاح در فضای باز مجموعه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

این مسئول در خصوص تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس متذکر شد: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، استان سمنان از 30 هزار رزمنده دفاع مقدس تجلیل و تکریم خواهد کرد که با تقسم بندی‌های صورت گرفته به عنوان مثال 70 دستگاه‌های اجرایی استان از 5 هزار نفر و 300 مسجد استان از 9 هزار رزمنده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس تجلیل و تکریم خواهد کرد که که انتظار می‌رود همه دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح ،تشکل های مردمی و... با تقسیم بندی‌های انجام شده در این برنامه شاخص مشارکت و همکاری داشته باشند.

اجرای 3 هزار برنامه در هفته دفاع مقدس استان سمنان

اجرای 3 هزار برنامه در هفته دفاع مقدس استان سمنان

اجرای 3 هزار برنامه در هفته دفاع مقدس استان سمنان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها