چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین:

کمیته اسناد و مدارک دفاع مقدس قزوین تشکیل می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین گفت: کمیته اسناد و مدارک دفاع مقدس استان با حضور دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی و فرهنگی تشکیل خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ - 16September 2020

سرتیپ دوم امیر «بهنام پیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قزوین با اعلام تشکیل کمیته اسناد دفاع مقدس قزوین، اظهار داشت: هدف از ایجاد این کمیته، ایجاد روشی یکنواخت برای مدیریت بر فرآیند شناسایی، جمع آوری، پردازش و حفظ و نگهداری اسناد مرتبط با دفاع مقدس جهت جلوگیری از تحریف و فراموشی در تاریخ و میراث گرانبهای خون شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: تمام دستگاه های اجرایی، نظامی و نهادهای انقلابی و سازمان های مردم نهاد در این کمیته حضور دارند و قطعا جمع آوری اسناد دوران دفاع مقدس می‌تواند الگویی مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جدید و آیندگان باشد.

پیری با اشاره به موضوعات این اسناد و مدارک، تصریح کرد: اطلاعات دیداری و شنیداری، اطلاعات ثبت و ضبط شده، وصیت نامه‌ها و دست نوشته‌ها، سخنرانی‌های اسناد شخصی مانند آلبوم عکس، صوت و یا ویدئو، نقشه‌ها و کالک عملیاتی و هرگونه اطلاعات دیگر که مرتبط با قبل از شروع جنگ، حین جنگ و بعد از آن باشد در این کمیته جمع آوری می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین خاطرنشان کرد: حفظ این آثار و دستاوردهای معنوی و فرهنگی دوران دفاع مقدس یکی از اهداف اصلی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس است که امیدواریم جوانان با بهره‌گیری از این اسناد، راه شهدا و رزمندگان اسلام را ادامه دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار