نشست خبری مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان در آستانه چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس

نشست خبری اصحاب رسانه با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با محوریت برنامه‌های چهل سالگی هفته دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ - 18September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، نشست خبری اصحاب رسانه با سردار پاسدار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با محوریت برنامه‌های چهل سالگی هفته دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این شهر برگزار شد.

سردار ظفری گفت: بیش از 40 سال است که از عمر این انقلاب می‌گذرد، دهه اول انقلاب اجین شده با دوران دفاع مقدس شد و سه دهه دیگر تفاوت اساسی با این دهه دارد که متاسفانه این سه دهه بنا به دلایلی با مشکلات و مسائل متعددی روبرو شد که با بررسی دهه اول انقلاب اسلامی علل کندی رشد و موانع مشخص می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان تصریح کرد: تبلیغ و گفتمان سازی دو محور مهم برای عصر حاضر است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد چرا که باید دانست تبلیغ یک عمل کوتاه مدت و با اثر موقتی است مانند یادواره شهدا که برگزار می شود، درحالی که باید این موارد ماندگار شود پس لزوم ساختار سازی و گفتمان سازی مشخص می شود.

وی اظهار داشت: گفتمان سازی دوره اثرگذاری زیاد تری داشته و باعث تبدیل به فرهنگ شدن می شود، نوروز، محرم و صفر و خیلی موارد نمونه هایی از گفتمان سازی است که در بستری مناسب قرار گرفته و به فرهنگ تبدیل شده، این کار نیز برای دفاع مقدس باید انجام شود.

ظفری ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: با توجه به شرایط کرونا، امسال برخی از برنامه های هفته دفاع مقدس لغو شده اما این باعث ضعیف شدن در برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس نشده و برنامه های متناسب با شرایط جایگزین شده است و این برنامه ها از سوم خرداد ماه تا پایان سال جاری برکزار خواهد شد و هر هفته یک عنوان از تمام اقشار حاضر در دفاع مقدس به خود اختصاص خواهد داد.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان عنوان کرد: یکی از برنامه‌های مهم که در این استان برگزار خواهد شد، چاپ 100 عنوان کتاب دفاع مقدس تا پایان سال جاری است که 40 عنوان آن در هفته دفاع مقدس و ما بقی در دهه فجر رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به حضور تمامی مردم و اقشار مختلف در جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران گفت: در دفاع مقدس همه مردم حضور داشتند و چون مردمی بود به سرانجام خوب رسید، امروز نیز اگر دفاع از ارزش‌های دفاع مقدس و تلاش برای حفظ آن مردمی نشود رشد و توسعه نخواهد یافت.

در ادامه سردار ظفری تصریح کرد: به پیشنهاد همدان، به شورای فرهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شورای روحانیت دفاع مقدس تاسیس و راه اندازی شد که مدیریت آن با نماینده ولی فقیه در استان است که تاسیس این شورا با موافقت مرکز به دیگر استان ها نیز ابلاغ شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان افزود: 40 سالگی سن پختگی است و در عدد چهل خاصیت های زیادی هست که یکی از آن‌ها ثبات است. اربعین حسینی تثبیت راه درست امام است، 40 سالگی انقلاب نیز همین بود و امروز چهلمین سالگرد دفاع مقدس را پیش رو داریم که نشان از آن دارد که راه درست بوده، مردم استاده اند و این راه را با تایید خود ادامه خواهند داد.

سردار ظفری با بیان اینکه 55 نقطه یادمان شهید گمنام در استان داریم گفت: تکمیل یادمان شهدای گمنام استان و ساخت آن یکی دیگر از برنامه هایی است تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

وی یکی دیگر از ویژه برنامه‌های چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس را ویژه نامه یا سالنامه 40 سالگی دفاع مقدس دانست و گفت: واحد ادبیات و  تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان پیگیر این سالنامه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان برگزاری همایش بزرگ تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و برپایی نمایشگاه 40 سال اقتدار را از دیگر برنامه های مهم در چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: 31 شهریور ماه بعد از تماس تصویری با مقام معظم رهبری و آغاز هفته دفاع مقدس مراسم افتتاح نمایشگاه 40 سال اقتدار در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

در پایان این نشست خبری از خبرنگاران تجلیل و از پوسترهای هفته دفاع مقدس چهلمین سالگرد رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها