چهل‌سالگی سرو/ شهید «سبحانی»:

نماز جمعه را هرچه باشکوه‌تر برگزار کنید، که ناقوس آزادی و نابودی دشمن است

شهید سید «محمدجواد سبحانی» در وصیت نامه خود چنین می‌نویسد: «وحدت کلمه را حفظ نموده، با شعار‌های وحدت بخش و دشمن شکن نابودشان سازید و یکی از همین‌ها بر پا کردن هر چه با شکوه‌تر نماز جمعه این ناقوس آزادی است»
کد خبر: ۴۱۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ - 18September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید سید «محمدجواد سبحانی» ۱۲ شهریور ۱۳۳۷، در شهر کاظمین از کشور عراق دیده به جهان گشود. پدرش سیداصغر، آینه‌کار بود و مادرش عزیز نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته برق درس خواند و دیپلم گرفت. او نیز شیشه‌بر و آینه‌کار بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. سرانجام ششم مرداد ۱۳۶۰، به عنوان نیروی واحد تبلیغات در بانه هنگام درگیری با نیرو‌های حزب کومله بر اثر اصابت گلوله به گردن، به شهادت رسید. مزار او گلزار شهدای خلدبرین شهرستان یزد واقع است.

نماز جمعه را هرچه باشکوه‌تر برگزار کنید، که ناقوس آزادی و نابودی دشمن است

در ادامه وصیت‌نامه این شهید بزرگوار را از نظر می‌گذرانیم:
 
یا ایها الذین آمنوا استعینوا بالصبر و الصلواة ان الله الصابرین و لا تقولو لمن یقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء و لکن لا تشعرون
 
‌ای مومنین و ایمان آورندگان در مقابله با سختی‌ها و ناملایمات با صبر انقلابی و تقرب به خدا (نماز خواندن) مقامت کنید که خداوند صبر کنندگان را دوست دارد و به آنان‌که در راه خدا کشته شدند مرده نگوید، زیرا زنده‌اند و درک نمیکنید.
 
وچه زیباست از دیار دل کندن، اسلحه دست گرفتن، بر پا خواستن، با دشمن خدا نبرد کردن و در خون تنیدن و با خود خدا سخن گفتن و الله اکبر سردادن.
 
با سلام به شهیدان از هابیل تا سرور شهیدان حسین و از حسین تا کربلا‌های ایران و ایران اسلامی تا همه جا و با سلام به معلم و رهبرم امام حضرت روح الله بت شکن و رسول حسین (ع) و نائب امام زمان علیه السلام و با درود به شما امت آگاه مسلمان و شهید پرور.
 
 وحدت کلمه را حفظ نموده و با شایعه پراکنی و ضد انقلاب برآید و نابودشان سازید
 
اینجانب عبدالله (سید محمد جواد سبحانی) سرباز قرآن برای یاری و کمک به دلیران و قهرمانان و رزمندگان جمهوری اسلامی در مقابل کفر صدام یا بهتر بگویم نوکر سگ صفت آمریکا به نام خدایم و به فرمان امام به راه شهیدان گلگون کفن اسلام در سفرم پیام این برادر کوچک به شما زجر کشیدگان تاریخ و مردم مستضعف این است که‌ای امت ستم ناپذیرمحمد وحدت کلمه را حفظ نموده، و با شایعه پراکن و ضد انقلاب و هرکه در مقابله با خط امام این شیر بیشه شجاعت و با شهامت تاریخ ساز زمان این قلب ملت‌های محروم جهان برآید با شعار‌های وحدت بخش و دشمن شکن نابودشان سازید.
 
یکی از همین‌ها بر پا کردن هر چه با شکوهتر نماز جمعه این ناقوس آزادی است و نابودی دشمن است. پیام شهید همین نمازهاست که ما برای خدا رفتیم و برای رضای او و آزادی امت او می‌جنگیم و در راه او کشته می‌شویم که اگر بکشیم پیروز و اگر کشته شویم باز هم پیروز.
 
«الهم ایقنی خیر البقاء  افتنی خیر افناء علی اولیائک وعد اوه اعدائک»
 
خدایا زنده‌ام دار زندگی کردنی خوب و بمیرانم مردنی خوب، در عشق دوستانت و دشمنی دشمنانت؛ و دیگر پیام ‌ای مردم یزد آیت الله صدوقی این پیر همیشه در صحنه از اول تا پیروزی و تا اینک نه به دنبال جاه طلبی‌های عالمان بی خبر از خدا رفت و از صحنه انقلاب خارج و همچنان رسالت انقلاب اسلامی را با پیروزی از امام امت بردوش، خدا یارش و عمرشان طولانی باد که شعار ما هم این است. الله اکبر خمینی رهبر صدوقی سرور، رهایشان نسازید مثل گذشته تا ضدانقلاب هم کور شود هر آنچه نتواند دید.
 
درود بر شما رهروان الله پیروزی ارزانی‌تان باد که راهش دور نیست. پیام به پدر و مادر گرامی‌ای شما که از اول تا الان زحمت و رنج پرورش بر عهده تان بود و چه خوب و عالی این مسئولیت را به پایان رساندید خدا یارتان و بهشت ارزانیتان به شرط اینکه در هجرتم گریه و زاری نباشد و راهی که بنده کوچک خدا رفت ادامه دهید لباس سیاه را بدور انداخته و لباس عید بتن کنید که امروز آنچه از خدا گرفتید باز پس دادید و چه عالی بازش دادید خدا یارتان باد در مسئولیت‌های انقلابتان.
 
خواهرانم‌ای زینبیان همیشه تاریخ رسالت شما را من نباید بگویم که خود معلم بودید و با ادامه این راه نشان دهید که رسالت حسین بردوش این زمانید. خدا همواره حافظ شما، و شما برادرانم‌ای همرهان از کوچکی تا اینک از آغاز تا پایان بهترین چیزی که باعث شادی روح برادر کوچکتان می‌شود اطاعت از رهبری امام و ولایت فقیه است که راه پیروزی در این اصل ختم می‌شود خدا همراهتان.  
 
برای سازندگی این خراب آباد دوش به دوش برادرانت آستین‌ها را بالا بزن 
 
و تو‌ای چادر سیاه فریادگر‌ای همسر،‌ای که در دوران حجاب پاکت چه زیبا نغمه آزادی و آزادگی سر دادی و مشوق و سرمشق نمودی مرا. تو چگونه از شویت گذشتی‌ای که خاک کف پایت بر سر آن هرزه زنان مصرف کننده و غرب زده باد همیشه همراهم باش با فریادت‌ای مسئول تو که از زندگی پاک و بی آلایش فاطمه دخت مصطفی عبرت گرفتی، آفرینت باد، دیدی که فاطمه خانه نشین نا آگاه نیست درود بر تو که چنین آزادانه فکر کردی پس از من همانطور مانند قبل طبق تعهد الهی برای سازندگی این خراب آباد دوش به دوش برادرانت آستین‌ها را بالا بزن و نشان بده که به حق ملعمت فاطمه دختر رسول خدا و با زینب همراه، آفرین بر تو 
 
در پایان خدا را سپاس می‌گویم که به من این نعمت را ارزانی داشت که بهار آزادی را به چشم ببینم و سپاس خدا را که رهبر و الا به ما عطا کرد و رهبری سازش ناپذیر.
 
درود بر امام خمینی، درود بر شهیدان و راهشان جاوید باد.  فرزند اسلام، قطره‌ای از دریای بیکران امت اسلام.
 
عبد الله (سید محمد جواد سبحانی)
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار