چهل‌سالگی سرو/ رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج:

پیروزی در جنگ اقتصادی نیازمند ترویج روحیه جهادی در جامعه است

سردار حق طلب گفت: اگر می‌خواهیم در جنگ اقتصادی که کشورمان با آن مواجه است پیروز شویم باید روحیه جهادی را در جامعه ترویج کنیم.
کد خبر: ۴۱۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ - 20September 2020

پیروزی در جنگ اقتصادی نیازمند ترویج روحیه جهادی در جامعه استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار احمد حق طلب رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج صبح امروز در اولین جلسه ستاد ملی نقش آفرینی جامعه کارگری و کارفرمایی در دفاع مقدس که در محل سازمان بسیج کارگری برگزار شد، اظهار داشت: اگر جنگ ما را جنگ جهانی بنامند، سخن گزافی نگفتند، زیرا از ۴۰ کشور که حامی صدام در جنگ تحمیلی بودند توانستیم در آن دوران غنیمت بگیریم.

وی‌افزود: در آن دوران دولت‌های مختلف شرقی و غربی حمایت‌های بی‌شماری را از صدام به عمل آوردند به‌عنوان مثال فرانسه هواپیما‌های میراژ اف یک را با خلبان‌های اجاره‌ای خود در اختیار ارتش عراق قرار داد تا علیه مواضع دفاعی و اقتصادی ایران حملاتی را انجام دهند یا در نمونه دیگری موشک‌های «اگزوسه» که در اختیار ارتش صدام قرار گرفت 10 سال بعد به صورت رسمی در درگیری‌های جزایر «فالکلند» مورد استفاده قرار گرفت.

سردار حق طلب ادامه داد: در دوران دفاع مقدس جزیره خارگ بیش از دو هزار بار بمباران شد به نحوی‌که فقط در یک روز هفت نوبت مورد بمباران قرار گرفت، اما با این وجود کار صادرات نفت از این جزیره بواسطه تلاش‌های شبانه روزی کارگران صنعت نفت، متوقف نشد.

وی با اشاره به نقش موثر کارگران در دفاع مقدس اضافه کرد: پل‌های خیبر که برای انجام عملیات در جنگ تحمیلی مورد استفاده قرار گرفت نیز توسط کارگران برای عملیات خیبر ساخته شد که این هم نشان از نقش موثر کارگران در پشتیبانی از جبهه‌ها بود.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج در ادامه به نتایج انتقال مفاهیم دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: اگر حضور مدافعان حرم نبود امروز می‌بایست در شهر‌های کشورمان با داعش و حامیان آن‌ها می‌جنگیدیم؛ اینکه مدافعان حرم در سن جوانی کیلومتر‌ها دورتر از مرز‌های کشورمان حضور یافتند، این حضور ثمره انتقال دفاع مقدس به نسل جوان کشورمان است.

وی ادامه داد: دشمن بیش از اینکه از موشک‌های نقطه زن ما بترسد از روحیه جهادی جوانان کشورمان می‌ترسد به همین جهت باید بیش از گذشته در انتقال مفاهیم دفاع مقدس کوشش داشته باشیم.

سردار حق طلب افزود: پس اگر می‌خواهیم در جنگ اقتصادی که کشورمان با آن مواجه است پیروز شویم باید روحیه جهادی را در جامعه ترویج کنیم، زیرا با داشتن این روحیه است که می‌توانیم در جبهه‌های مختلف برابر دشمنان ایستادگی کرده و پیروز شویم.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار