چهل‌سالگی‌ سرو/ نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

زنده نگه داشتن یاد شهدای جنگ تحمیلی نباید محدود به هفته دفاع مقدس باشد

«فداحسین مالکی» با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطرات رزمندگان و شهدای دوران جنگ تحمیلی نباید محدود به هفته دفاع مقدس باشد، گفت: وقتی یقین داریم که تمام عزت، اقتدار و استقلال ملت و کشورمان مرهون جانفشانی‌های شهدای دوران دفاع مقدس است، باید لحظه به لحظه در مسیر این عزیزیان قدم گذاشته و همواره آن‌ها را ناظر بر اعمال و رفتارمان ببینیم.
کد خبر: ۴۱۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ - 21September 2020

زنده نگه داشتن یاد و خاطرات شهدای جنگ تحمیلی نباید محدود به هفته دفاع مقدس باشد«فداحسین مالکی» نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس بر ضرورت آشنایی نسل جوان و نوجوان کشورمان با آموزه‌های دفاع مقدس تاکید کرد و اظهار داشت: در اینکه جوانان امروز، میراث‌دار و مدیران آینده کشور هستند، شکی وجود ندارد؛ لذا برای اینکه مدیران تزار اول انقلابی برای آینده کشورمان تربیت کنیم، باید این نسل جوان را با سبک و سیره رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی پیوند دهیم. از طرفی جوانان امروز جوانانی هستند که برای پذیرفتن هر حرفی استدلال می‌خواهند و تنها با حرف زدن نمی‌توان آن‌ها را قانع کرد؛ لذا ما مسوولان باید با صدق میان گفتار و کردارمان بکوشیم تا الگویی برای آنها باشیم.

این مقام مسوول در ادامه با تاکید بر استفاده از ظرفیت نشر و کتاب در راستای تثبیت فرهنگ شفاهی و مکتوب دفاع مقدس، افزود: جمع‎آوری تاریخ شفاهی دفاع مقدس از جمله اقدامات مهمی است که باید توجه ویژه‎ای به آن صورت گیرد، زیرا با بررسی این خاطرات در کنار هم می‎توان تناقض‎ها را رفع و واقعیت‎های تاریخی کشور را به خوبی حفظ کرد.

وی با بیان اینکه در طول هشت سال جنگ تحمیلی غیرت و مجاهدت‌های رزمندگان و شهدا مانع از تصاحب یک وجب از خاک کشورمان از سوی دشمن شد، گفت: این اقدام در تاریخ جنگ‌های ایران بی‌سابقه و هم‌چنین نشانه پایمردی رزمندگان و مردم بود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، فرهنگ ایثار، ازخودگذشتگی، شهامت و شهادت‌طلبی را از مهم‌ترین مولفه‌های پیروزی کشورمان در جنگ تحمیلی عنوان کرد و گفت: دوران دفاع مقدس به ما نشان داد که اگر عزم و اراده‌ای مقتدرانه در مسوولان برای خلاصی کشور از مشکلات و بحران‌ها وجود داشته باشد، قطعا تهدیدها و نابسمانی‌ها یکی پس از دیگری خنثی و به فرصت‌ها تبدیل می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطرات رزمندگان و شهدای دوران جنگ تحمیلی نباید محدود به هفته دفاع مقدس باشد؛ لذا وقتی یقین داریم که تمام عزت، اقتدار و استقلال ملت و کشورمان مرهون جانفشانی‌های شهدای دوران دفاع مقدس است، باید لحظه به لحظه در مسیر این عزیزیان قدم گذاشته و همواره آن‌ها را ناظر بر اعمال و رفتارمان ببینیم و تحقق همین مسئله منجر به پرهیز از کج‌روی‌ها خواهد شد.

این مقام مسوول در پایان با بیان اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس یادآور رشادت‌های رزمندگان با اخلاص است که برای نجات کشور و ملت از جان و زندگی خود گذشتند، افزود: هرچه ما در راستای گرامی‌داشت شهدا و رزمندگان عزیزمان تلاش کنیم، نمی‌توانیم حق خود به شهیدان ادا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار