چهل‌سالگی سرو/ مدیر دبیرخانه دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی مطرح کرد؛

استان خراسان رضوی پیشگام در تدوین اولین جلد دانشنامه استانی دفاع مقدس

جعفر بهرامی از رونمایی اولین جلد دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی در هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۴۱۷۱۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۲ - 21September 2020

«جعفر بهرامی» مدیر دبیرخانه دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد اظهار داشت: استان خراسان رضوی در دوران دفاع مقدس از جمله استان‌هایی بود که در خلق این حماسه جاوید نقش تعیین کننده‌‌ای داشت؛ بر همین اساس تدوین دانشنامه دفاع مقدس این استان یک ضرورت است.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در راستای تدوین دانشنامه دفاع مقدس، استان خراسان رضوی به عنوان اولین استان کشور، تدوین نخستین جلد دانشنامه خود را به پایان رساند.

این مسئول تصریح کرد: تدوین اولین جلد دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی با 10 ماه برنامه‌ریزی و هماهنگی و 8 ماه کار علمی شبانه‌روزی، توسط اعضای شورای علمی دانشنامه متشکل از 17 نفر از فرماندهان و صاحب‌نظران دفاع مقدس و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان در چهار گروه شهدا و اشخاص، نظامی و جغرافیایی، اجتماعی و سیاسی، فرهنگی و هنری به اتمام رسیده است.

مدیر دبیرخانه دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی افزود: این مجلد، دربرگیرنده 91 مقاله علمی با 240 هزار کلمه است که در 379 صفحه و در قطع رحلی توسط نشر صریر به زیور طبع آراسته شده است.

بهرامی ادامه داد: آیین رونمایی از اولین جلد دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی همزمان با افتتاح مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس به عنوان فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، در سومین روز از هفته دفاع مقدس با حضور مسئولین لشکری و کشوری، پیشکسوتان دفاع مقدس، خانواده شهدا و عوامل اجرای این اثر ماندگار، برگزار می‌شود.

مدیر دبیرخانه دانشنامه دفاع مقدس در پایان ضمن قدردانی از حمایت‌های مسئولین استانی، اعضای شورای علمی و شورای اجرایی دانشنامه، مدیران گروه‌ها، نویسندگان و پژوهشگرانی که بصورت شبانه‌روزی برای تهیه این اثر ماندگار جهاد علمی کردند بر تداوم حمایت‌ها و پشتیبانی‌ آنها تا اتمام تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها