چهل‌سالگی سرو/ «محمد عیدی»:

آموزه‌های دفاع‌ مقدس را باید در جامعه گسترش دهیم

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در امر دفاع مقدس باید کوشا باشیم و هر چقدر بتوانیم که آموزه‌های دفاع مقدس را در جامعه گسترش دهیم، نشاط اجتماعی افزایش داده شده و مؤلفه‌های بهزیستی فرهنگی نیز محقق خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ - 21September 2020

آموزه‌های دفاع‌ مقدس را باید در جامعه گسترش دهیمبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «محمد عیدی» امروز در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه دفاع‌ مقدس در اصفهان و آیین تجلیل و تکریم پیشکسوت دفاع مقدس اظهار داشت: کشورمان همواره مورد توجه دشمنان خارجی بوده و است که چنین اتفاقی این الزام را ایجاب می‌کند که مردم ایران همواره مترصد تهاجم دشمن خارجی بوده و آمادگی دفاع داشته باشند. بیشتر آیین‌های ما این روحیه سلحشوری، ایثار و آمادگی برای دفاع از سرزمین مقدسمان را به ما می‌آموزد.

وی افزود: جنگ تحمیلی و دفاع مقدس که با رشادت‌های فرزندان این بوم همراه بود، موجب شد که این فرهنگ و قدرت و قوت در جامعه ما شکل بگیرد و حماسه‌های بزرگی آفریده شود. جنگ تحمیلی تمام شد، اما فرایند دفاع مقدس همچنان ادامه دارد. یکی از وظایف سازمان‌های فرهنگی، زنده نگه داشتن این نقاط برجسته به عنوان کانون‌های معرفت افزا است؛ این رخداد باید نقطه‌ای برای بازآفرینی جامعه باشد. با نگاه فرایند محور به دفاع مقدس، طبیعتاً هنرمندان و فرهنگیان باید به آن نقطه توجه کنند و این مسئله را در غالب هنر عرضه کنند.

عیدی خاطرنشان کرد: نماد شهروند مسئولیت پذیر و مشارکت در ایران، شهدای ما هستند که جان شیرین خود را دادند تا یک وجب خاک به دست دشمن نیافتد. در امر دفاع مقدس باید کوشا باشیم و هر چقدر بتوانیم که آموزه‌های دفاع مقدس را در جامعه بگسترانیم، نشاط اجتماعی افزایش داده شده و مؤلفه‌های بهزیستی فرهنگی نیز محقق خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان عنوان کرد: در زمان آغاز جنگ، در دبستان حضور داشتم؛ در آن روزها، شاهد این بودیم که افرادی عاشقانه عازم جنگ شدند و مردم شهرهای دیگر نیز آغوش خود را برای پناه دادن به جنگ زدگان باز کرده بودند. امیدوارم که بار دیگر با رجوع به برجستگی‌های فرهنگی‌مان، شور و نشاط اجتماعی زمان جنگ، در کشور ما باز تولید شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار