چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

۵۰۰ مدخل برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس خراسان جنوبی شناسایی شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان، گفت: تاکنون ۵۰۰ مدخل برای دانشنامه دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی شناسایی شده و همچنین ۲۰۰ مدخل دیگر نیز در دست اقدام است.
کد خبر: ۴۱۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱ - 23September 2020

۵۰۰ مدخل برای تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس خراسان جنوبی شناسایی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در مراسم سه‌شنبه‌های فرهنگی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس در گلزار شهدای بیرجند، اظهار داشت: خراان‌جنوبی در دوران دفاع مقدس ۳۰ هزار رزمنده، دو هزار شهید، ۴ هزار و ۱۳۶ جانباز و ۲۴۰ آزاده تقدیم نظام کرده است.

وی با تأکید بر اینکه پیشرفت‌ها و سربلندی نظام جمهوری اسلامی را مرهون دفاع مقدس و خون شهدا هستیم، افزود: فرهنگ ایثار، شهادت، جهاد و استقامت، ثمره دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس ضامن قوام انقلاب اسلامی است، گفت: گرچه جنگ بر ما تحمیل شد اما مردم با مقاومت و ایستادگی و رهبری قاطع و مقتدارنه امام خمینی(ره) دوارن دفاع مقدس و بعد از آن را با سر بلندی پشت سر گذاشتند

فلاحی با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس موجب ایجاد روحیه انقلابی و جهادی در جوانان و ملت ایران اسلامی شد، عنوان کرد: همه مردم و مسئولان وظیفه دارند از ارزش‌های دفاع مقدس و راه شهدا دفاع و آثار رزمندگان و جانبازان را حفظ و منتقل کنند.

وی بر ضرورت جمع‌آوری و چاپ آثار دوران دفاع مقدس در سطوح مختلف تأکید و عنوان کرد: ظرفیت‌های هنری خوبی در استان وجود دارد که می‌تواند به فرهنگ دفاع مقدس بپردازد و جوانان هم از این ابزار استقبال می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان، عنوان کرد: تاکنون ۵۰۰ مدخل برای دانشنامه دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی شناسایی شده و همچنین ۲۰۰ مدخل دیگر نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام/                          

نظر شما
پربیننده ها