چهل‌سالگی سرو/ فرمانده یگان‌های ویژه ناجا:

هفته دفاع مقدس فرصتی برای ارتقاء بصیرت، ایثار و فداکاری است

سردار حسن کرمی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی برای ارتقاء بصیرت، ایثار، فداکاری است، گفت: در دوران دفاع مقدس آموخته‌ایم که نباید از تهدیدات دشمن ترسید؛ بلکه باید ایستاد و تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد.
کد خبر: ۴۱۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶ - 23September 2020

هفته دفاع مقدس فرصتی برای ارتقاء بصیرت، ایثار و فداکاری/استقامت و پایداری مردم ایران خاری در چشم دشمنانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسن کرمی» فرمانده یگان‌های ویژه نیروی انتظامی در مراسم صبحگاه مشترک که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در ستاد فرماندهی یگان‌های ویژه ناجا برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه رزمندگان و شهدای گرانقدر انقلاب و دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: رزمندگان دفاع مقدس که ایثارگرانه در آن دوران با انگیزه، علاقه، آگاهی و با بصیرت در میدان دفاع از انقلاب و کشور حاضر شدند و پیروزی‌های زیادی را در آن جنگ ناجوانمردانه کسب کردند، مایه افتخار برای همه مردم و نیرو‌های مسلح هستند.

وی ضمن درود بر روح بلند و ملکوتی امام راحل گفت: آن مجاهدت‌های دلیرانه رزمندگان در سایه رهبری حکیمانه امام راحل بوده است، امیدواریم خداوند توفیق خدمتی صادقانه را در سایه رهنمود‌های امام خامنه‌ای عزیز به ما سربازان انقلاب عنایت بفرماید تا بتوانیم راه شهدا را با اخلاص ادامه بدهیم.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا عنوان کرد: مردم و نظام هرگز آن همه فداکاری‌ها و از خود گذشتگی‌های رزمندگان و جوانان عزیز را فراموش نخواهند کرد؛ جنگی ناجوانمردانه توسط رژیم بعث عراق با حمایت همه کشور‌های مستبد جهان بر ایران تحمیل شد، اما ایستادگی همین مردم با غیرت پس از هشت سال به جهان ثابت کرد که هیچ دشمنی نمی‌تواند حتی ذره‌ای از این آب و خاک را تصاحب کند.

سردار کرمی ادامه داد: شاید در ذهن نسل جوان که دوران هشت سال دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، این سوال شکل بگیرد که چرا این جنگ اتفاق افتاد؟ در آیات قرآن کریم نیز در خصوص دفاع در مقابل جنگ‌های تحمیلی اشاره شده است؛ ایران اسلامی در آن هشت سال دفاع مقدس نه‌تنها آغازکننده جنگ نبود، بلکه فقط از آب، خاک، جان و ناموس خود دفاع کرد و در آن زمان به تازگی در مقابل رژیم طاغوت به پیروزی رسیده بود و مردم و مسئولان به دنبال رسیدگی به امور کشور بودند، چگونه می‌توانستند آغازکننده جنگ باشند؟

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا با بیان اینکه دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی نتوانستند پیروزی مردم را بر رژیم دست‌نشانده خود تاب بیاورند، گفت: استقامت و پایداری مردم شریف ایران و پشتیبانی از بنیانگذار کبیر انقلاب خاری شد در چشم دشمنان، همین باعث شد تا با تحریک و تجهیز رژیم بعث عراق و حمله به ایران دوباره بخواهند به این کشور چیره شوند، اما باز هم ایستادگی و حضور همه‌جانبه مردم اجازه نداد به اهدافشان برسند.

دفاع همچنان باقی است
سردار کرمی با تأکید بر اینکه پس از گذشت چندین سال از جنگ تحمیلی، دفاع همچنان باقی است، تصریح کرد: آن زمان دشمن با جنگ سخت و در حال حاضر با انواع تحریم‌ها و جنگ نرم به دنبال ضربه زدن به ایران است، اما هوشیاری و بصیرت مردم و مسئولان که همانند هشت سال دفاع مقدس نگذاشت ذره‌ای از این آب و خاک به دست دشمن بیفتد، اکنون نیز نقشه‌های شوم دشمنان خنثی شده است.

وی ادامه داد: ما در دوران دفاع مقدس آموخته ایم که نباید از تهدیدات دشمن ترسید؛ بلکه باید ایستاد و آن تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد. این مقاومت مردم ایران در مقابل همه مشکلات نشأت گرفته از دوران دفاع مقدس است که امروز ایران اسلامی در منطقه و فرامنطقه در همه عرصه‌ها حرف اول را می‌زند.

این مقام ارشد انتظامی در پایان تأکید کرد: در کنار آموزش‌های نظامی، سبک زندگی معنوی و آشنایی با راه و منش شهدا می‌تواند با بهره بردن از خاطرات رزمندگان، جانبازان و خانواده معظم شهدا تاثیر بسزایی در ارتقاء بصیرت، ایثار و فداکاری کارکنان داشته باشد و هفته دفاع مقدس بهترین زمان برای انجام این مهم است.

در پایان این مراسم از تعدادی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با اهدای لوح و هدیه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار