نگهداری بیش از ۱۶۰۰ منبع دیداری و شنیداری دفاع مقدس در کتابخانه ملی

کتابخانه ملی ایران از هزار و ۶۲۹ منبع دیداری و شنیداری مربوط به حوزه دفاع مقدس نگهداری می‌کند.
کد خبر: ۴۱۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴ - 23September 2020

نگهداری بیش از ۱۶۰۰ منبع دیداری و شنیداری دفاع مقدس در کتابخانه ملیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، مدیرکل اطلاع رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از حفاظت و نگهداری هزار و ۶۲۹ منبع دیداری و شنیداری مربوط به حوزه دفاع مقدس در این سازمان خبر داد.

رضا شهرابی با بیان این مطلب به منابع غیر کتابی موجود در این سازمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نزدیک به ۱۱ هزار اثر در حوزه منابع غیرکتابی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نگهداری می‌شود که از این تعداد هزار و ۶۲۹ منبع در حوزه منابع دیداری و شنیداری با موضوع دفاع مقدس وجود دارد.

وی ادامه داد: منابع دیداری و شنیداری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران شامل عکس، اسلاید، نوارکاست، فیلم، اعلامیه، تمبر، پوستر، کارت، نقاشی بازتکثیر و ... می‌شود.

مدیرکل اطلاع رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تصریح کرد: در حوزه منابع مربوط به موسیقی دفاع مقدس، ۳۴ لوح فشرده و ۴۲ نوار کاست در بازه زمانی مختلف از روز‌های ابتدایی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تا به امروز وجود دارد. به عنوان مثال نوارکاست مداحی صادق آهنگران با عنوان «دیار عاشقان» و «با نوای کاروان» و همچنین مداحی غلامعلی کویتی پور در جمع رزمندگان در بین منابع دیداری و شنیداری نگهداری می‌شود. همچنین در بین آثار دیداری و شنیداری ۶۰۰ قطعه عکس با موضوع دفاع مقدس به چشم می‌خورد.

وی در پایان یادآور شد: در بین منابع موجود نقشه‌های جغرافیایی با موضوع جنگ تحمیلی و دفاع مقدس وجود دارد که می‌توان به نقشه‌هایی از مناطق جنگی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد که برخی از این نقشه‌ها شامل راهنمای مناطق جنگی، نقشه سیاحت مناطق جنگی کرمانشاه و دشت آزادگان، راهنمای مناطق جنگی مهران و نقشه منطقه عملیاتی شلمچه و طلائیه می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار