فرهنگسرای امام (ره) با حضور کارشناسان ادبی برگزار می‌کند؛

نشست مرور ادبیات خاطره‌نویسی زنان در دفاع مقدس

فرهنگسرای امام (ره) همزمان با هفته دفاع مقدس، نشستی با عنوان «آیینه‌های ایثار» را با مشارکت امور ادبی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ششم مهر ۱۳۹۹ برگزار می‌کند.
کد خبر: ۴۱۸۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴ - 25September 2020

نشست مرور ادبیات خاطره نویسی زنان در دفاع مقدسبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌‎پرس، این نشست که از بسته برنامه‌های «شهر پرستاره» ویژه چهلمین سالگرد دفاع مقدس است، به تحلیل و بررسی روایت‌های زنانه از کتاب «تا پلاک ۱۴۰» نوشته آذر خزاعی سرچشمه اختصاص دارد و با حضور میهمانان ادبی، این خاطرات و رویکرد‌های ادبی در این ژانر از ادبیات معاصر تبیین و واکاوی می‌شود.

بر این اساس، شهلا آبنوس، فرزانه قلعه قوند، الهه کسمایی و فرزانه فخریان به عنوان کارشناسان و منتقدان ادبی حضور خواهند داشت و با حضور نویسنده کتاب، خاطره نویسی زنان در دفاع مقدس بررسی می‌شود.

این کتاب حاصل تلاش‌های یک بانوی نویسنده است که تلاش کرده نگاه متفاوتی به جنگ داشته باشد. او قلم خود را به پشت جبهه‌ها برده و خاطرات اهالی فرهنگ را از آن روز‌ها گردآوری کرده است. وی در این اثر با ارتباط با ۱۴۰ نویسنده و هنرمند کشور، آن‌ها را به نوشتن خاطراتشان ترغیب کرده است.

این مراسم یکشنبه ششم مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴ در فرهنگسرای امام (ره) به نشانی خیابان شهید باهنر. بین سه راه یاسر و جماران. خیابان امیرسلیمانی برگزار می‌شود و همزمان از صفحه رسمی این فرهنگسرا به نشانی imam.farhangsara به صورت زنده پخش خواهد شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها