چهل‌سالگی سرو/ مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مرکزی یزد:

خون‌های پاک شهیدان ریشه در کربلای حسینی دارد

حجت الاسلام «حاج محمدی» درنشست پایگاه یاس نبی حوزه مهدیه ناحیه مرکزی یزد گفت: خون‌های پاک شهیدان انقلاب اسلامی ریشه در کربلای حسینی دارد و انقلاب ما برگرفته از عاشورای خونبارحسین است.
کد خبر: ۴۱۸۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱ - 26September 2020

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس نشستی در پایگاه یاس نبی حوزه مهدیه ناحیه مرکزی یزد با سخنرانی حجت الاسلام «حاج محمدی» با محوریت ترویج و تمایل افراد به خصوص زنان به فرهنگ غربی و غربگرایی، نشانه‌های ظهور اقا امام زمان(عج) و وجه تشابه هشت سال دفاع مقدس و حادثه‌ی عاشورا برگزار شد.

حجت الاسلام حاج محمدی در این نشست با تصریح اینکه انقلاب اسلامی ایران و درون مایه آن  متأثَّر و الهام گرفته از فرهنگ عاشوراست اذعان داشت: خون‌های پاک شهیدان انقلاب اسلامی ریشه در کربلای حسینی دارد و انقلاب ما برگرفته از عاشورای خونبارحسین است.

وی در تشریح شباهت‌های عاشورا با دفاع مقدس خاطر نشان کرد: عاشورا و دفاع مقدس هر دو برای حفظ اسلام بود، رهبر هر دو فرزندان پیامبرند، یاران هردو کانون عشق و ایثارو دشمن هر دو در نهایت قساوت و ظلم بودند، مظاهر شب و ظهر عاشورا، زمزمه، مناجات و نماز بود و در دفاع مقدس هم نماز شب رزمندگان ما ترک نمی‌شد. شکیبائی زنان همچون زینب صبور و روشنگر در هر دو حادثه مشهود بود. در هر دو از شیرخوار تا پیر سالخورده جانفشانی نمودند.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مرکزی در ادامه ضمن تاکید براینکه پایان هشت سال دفاع مقدّس، همچون پایان عاشورا، تمام شدن و توقّف راه نبود اذعان داشت: پس از دفاع مقدس، ایمانی که محصول خلوص و فداکاری رزمندگان بود، هوشیاری، تحرّک و بیداری‎های بزرگی را رقم زد که نه تنها تضمین سلامت جامعه، که الهام بخش مبارزات در گوشه و کنار جهان شد. تأثیر این ایثار و خلوص را در رزمندگان حزب ا... لبنان، غزه و ... نیز می‌توان یافت.

وی در پایان افزود: همچنان که انقلاب عاشورا تضمین بقا و سلامت مکتب و اسلام نوپا شد، مجاهدت‎های هشت سال دفاع مقدّس نیز تضمین بقا و سلامت انقلاب نوپای اسلامی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار