چهل‌سالگی سرو/ مدیر هنری و امور سینمایی حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌‌‌ جنوبی خبر داد؛

شناسایی 200 شاعر حوزه دفاع مقدس در خراسان‌ جنوبی

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌‌ جنوبی از شناسایی 200 شاعر حوزه دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: چنانچه کتابی قابل انتشار در کشور باشد از طرف اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خریداری و در مراکز عمومی توزیع می‌شود.
کد خبر: ۴۱۸۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴ - 27September 2020

شناسایی 200 شاعر حوزه دفاع مقدس در خراسان‌جنوبی«مهدی رحیم‌آبادی» مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌‌ جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، ضن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: شهیدان و ایثارگران انسان‌های شاخص و الگو برای جامعه هستند و باید همواره در جهت حفظ و ترویج ارزش‌های شهیدان گام برداریم.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های مهم ثبت تاریخ و حماسه‌های یک ملت و انتقال آن به نسل‌های آینده  زبان هنر و ادبیات است، افزود: بسط و گسترش بینش و آگاهی عمومی مردم از مسائل دفاع مقدس در قالب ادبیات پایداری و شناسایی و معرفی نخبگان شعر و ادب حماسه و دفاع مقدس باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌‌ جنوبی برگزاری جشنواره شعر را یکی از برنامه‌های مهم و تأثیرگذار در حوزه ادبیات دفاع مقدس است دانست و عنوان کرد: تاکنون هفت جشنواره شعر دفاع مقدس در استان برگزار شده و آخرین اختتامیه هم سال قبل به دلیل شیوع کرونا لغو شد.

رحیم‌آبادی وضعیت کمی و کیفی شعر دفاع مقدس را در استان مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: در جشنواره شعر دفاع مقدس از نظر تعداد شرکت‌کنندگان و بهترین محتواها استان برتر است و رتبه‌های اول، دوم و سوم کشوری نصیب استان شده و در تولیدات کمی و کیفی جشنواره شعر دفاع مقدس نیز نسبت به دیگر جشنواره‌ها از بهترین‌ها هستیم.

وی از شناسایی 200 شاعر حوزه دفاع مقدس، ایثار و شهادت در استان خبر داد و اضافه کرد: هنرمندان وظیفه و رسالت مهمی در راستای معرفی دفاع مقدس و شهیدان و ایثارگران برعهده دارند.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌‌ جنوبی بر لزوم هم‌افزایی نهادهای فرهنگی در انتقال فرهنگ دفاع مقدس با خلق آثار فاخر هنری تأکید و متذکر شد: وضعیت شعر و شاعران دفاع مقدس قانع‌کننده نیست و از همه دستگاه‌ها و اداره‌ها درخواست می‌شود برای ارتقای کمی و کیفی شعر دفاع مقدس تلاش و همکاری کنند تا شاعران از وجود حمایت و انگیزه برای تولید بیشتر و کیفی مطمئن باشند.

رحیم‌آبادی چاپ کتابی از شعر برگزیدگان جشنواره‌ها را از حمایت‌های اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان ذکر و عنوان کرد: همچنین تاکنون اشعار شاعران انفرادی نیز در پنج جلد کتاب چاپ و منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: باید برای ثبت و مستندسازی تاریخ دفاع مقدس از ابزار هنری و فرهنگی بهره‌گیری شود تا زمینه پرورش حس ایثار و شهادت‌طلبی در میان جوانان فراهم شود.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار