رمز‌گشایی از «معمای اسکله یک» امروز در شبکه سوم سیما

فیلم مستند «معمای اسکله یک» به نویسندگی و کارگردانی«محمد دیندار» روی آنتن شبکه سوم سیما خواهد رفت.
کد خبر: ۴۱۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸ - 28September 2020

مز‌ گشایی از «معمای اسکله یک» امروز در شبکه سوم سیمابه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، فیلم مستند حماسی چالشی «معمای اسکله یک» به نویسندگی و کارگردانی «محمد دیندار» و محصول شبکه سوم سیما امروز دوشنبه هفتم مهرماه حدود ساعت 17:40 دقیقه روی آنتن خواهد رفت.

در این مستند محمد دیندار بار دیگر با نگاهی تازه و جستجوگر به سراغ ابعاد مختلف جنگ تحمیلی رفته و ضمن به تصویر کشیدن فرازهایی از حماسه هشت سال دفاع مقدس و رشادت رزمندگان، به تبعات جنگ تحمیلی بعد از پایان آن و در دوران سازندگی تاکنون پرداخته است.

«معمای اسکله یک» نگاهی چالشی به عملکرد ضعیف دولت ها در رفع موانع موجود در مناطق جنگی بخصوص در خرمشهر و اروند و آبادان داشته که باعث کم رنگ شدن رونق اقتصادی در این مناطق شده است.

در این مستند همچنین به شکل محوری از مشکلی در اسکله یک خرمشهر و نیز رودخانه اروند رمز گشایی می شود که با وجود وعده ها و قول های مکرر مدیران در دولت های مختلف برای رفع آن اما حدود 40 سال است که این مشکل بر طرف نشده و ایمنی کشتیرانی را در این منطقه با مخاطره روبرو ساخته و بر رونق بندر خرمشهر تاثیری منفی گذاشته است.

در مستند «معمای اسکله یک» فرماندهان ارشد دفاع مقدس،مدیران ارشد دولتی،استاندار خوزستان، نمایندگانی از مجلس و چند تن از کارشناسان دریایی،فرهنگی و رسانه ای حضور دارند.

مستند «معمای اسکله یک» فصلی جدید در تاریخ مستند سازی دفاع مقدس محسوب می شود و نشان می دهد که هشت سال جنگ تحمیلی همچنان دارای مضامینی بکر و دست نخورده است که در صورت پرداختن به آنها با نگاه و رویکردی نو،می توانند برای نسل امروز حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشند.

«محمد دیندار» در سال‌های اخیر مستندهایی همچون جورچین، قهرمان من کو، از آزادی تا آبادی، حماسه سوم، سیل‎بند و مهار اژدها بر روی آنتن شبکه های مختلف سیما رفته که با استقبال مخاطبان و چهره های شاخص فرهنگی، سینمایی و سیاسی روبرو شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها