تندگویان در گفت‌وگو با دفاع پرس:

شهرداری تهران باید در عرصه تبلیغ نمادهای فرهنگی به یک مدل جامع برسد

عضو شورای اسلامی شهر تهران، گفت: موضوع شهادت و ایثارگری تنها مشکل ما در عرصه تبلیغات نماد فرهنگی شهر تهران نیست بلکه عدم انسجام و هماهنگی میان سازمان های شهرداری موجبات کمرنگ‌شدن نماد غنی فرهنگی اسلامی در سطح تهران را فراهم آورده است.
کد خبر: ۴۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸ - 25February 2015

شهرداری تهران باید در عرصه تبلیغ نمادهای فرهنگی به یک مدل جامع برسد

محمدمهدی تندگویان عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا سیمای شهادت در شهر تهران کمرنگ شده است به خبرنگار گروه اجتماعی دفاع پرس، تصریح کرد: عمده مشکلات را در عدم انسجام فرهنگی شهر میدانم؛ زیرا هنوز مشخص نیست مدیریت فرهنگی شهر با چه کسی است؟

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بسیج شهرداری یک مدل فرهنگی شهری ارائه میدهد، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری یک مدل، سازمان فرهنگی هنری شهرداری نماد فرهنگی مخصوص به خود و همچنین گروهها و احزاب نیز ممکن است فعالیتهای خاصی را در شهر انجام دهند.

وی اظهار داشت: چندگانگی فرهنگی در شهر تهران کاملاً مشهود است. عدم وحدت رویه در میان متولیان فرهنگ کشور خصوصاً حوزه شهری، مردم را دچار یک سردرگمی فرهنگی کرده است. این بحران تنها گریبان شهادت و ایثارگری را نگرفته، بلکه در بخشهای دیگر خاصه حجاب نیز با این مشکلات مواجه هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه موضوع کمرنگ شدن نمادهای فرهنگی خاصه ایثار و شهادت چندین بار در صحن علنی شورای شهر مطرح شده است، افزود: خوشبختانه اعضای شورا پیرامون این موضوع بحث و تبادل نظرهای خوبی داشتند و به این نتیجه رسیدیم که شهرداری باید برای ساماندهی فرهنگی شهر اقدامات سنجیده و موثری را انجام دهد.

وی تأکید کرد: بنده به عنوان عضو کوچکی از شورای شهر و کسی که خودش دغدغه فرهنگسازی و الگوسازی ایثار و شهادت را در شهر تهران دارد، از مسئولین شهرداری وحدت رویه را مطالبه کردم. زیرا شهرداری باید از این حالت چندگانگی فرهنگی خارج شود و با اعلام یک توافق منسجم یک مدل فرهنگی جامع و یکپارچه را به مدیریت شهری عرضه کند.

تندگویان در پایان خاطرنشان کرد: بحث ما نقد عملکرد نیست بلکه دغدغه عدم هماهنگی داریم. چرا که باورمان این است با یک انسجام و وحدت رویه، یک همافزایی و روشنگری برای نسل جوان ما که شاید بسیاری از این نامآوران عرصه ایثار و شهادت را نمیشناسند، ایجاد شود. ما به شهدایمان و فرهنگ غنی آنها نیازمندیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار