مدیر عامل سازمان خدمات درمانی نیرو‌های مسلح خبر داد؛

کاهش هزینه‌های درمانی بیماران مبتلا به سرطان

امیر نوروزی گفت: سازمان بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح به‌منظور کاهش هزینه‌های درمانی و حمایت از بیماران سرطانی جامعه هدف، تصویربرداری PET-CT در مراکز طرف قرارداد را تحت پوشش بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح قرار داد.
کد خبر: ۴۱۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ - 29September 2020

کاهش هزینه‌های درمانی بیماران مبتلا به سرطان / پوشش خدماتی PET-CT اسکن (تصویربرداری پزشکی هسته‌ای)، تعهد جدید سازمان بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلحبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، دکتر «امیر نوروزی» مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح (ساخد) اظهار داشت: خدمت پت اسکن از خدمات پرهزینه تشخیصی بیماران سرطانی است که سازمان خدمات درمانی نیرو‌های مسلح به عنوان اولین سازمان بیمه‌گر پیشرو، این خدمت را برای بیمه‌شدگان مبتلا به سرطان در راستای حمایت از بیماران صعب‌العلاج، افزایش رضایتمندی و تسهیل فرایند درمانی به بیماران مبتلا به بدخیمی و کاهش پرداخت بیمه‌شدگان اجرایی می‌کند.

وی درخصوص تعهدات و فرانشیز این خدمت برای بیمه‌شدگان مبتلا به هر نوع سرطان که دارای کد بیماری فعال در سیستم هستند، افزود: در مراکز دولتی و وابسته به نیرو‌های مسلح، سهم سازمان به میزان ۱۰۰ درصد تعرفه از محل صندوق مکمل و در مراکز خصوصی و غیردولتی، سهم سازمان به میزان ۹۵ درصد تعرفه از محل صندوق مکمل تعیین شده است.

مدیرعامل ساخد با بیان اینکه ازابتدای مهرماه سال جاری این خدمت در حال ارائه به بیماران است، گفت: پوشش خدمات PET-CT اسکن (تمام بدن، عضله قلب، مغز و...) برای بیمار دارای کد بیماری مبتلا به بدخیمی برای کل انواع PET اسکن، حداکثر ۲ بار در طول عمر و برای بیمار مبتلا به لنفوم برای کل انواع PET اسکن، حداکثر ۳ بار در طول عمر است.

بنا بر این گزارش، PET یک تکنیک تصویربرداری پزشکی هسته‌ای است که تصویر سه بعدی از عملکرد بافت‌های بدن تولید می‌کند. در اسکن PET از مقدار کمی داروی رادیواکتیو با ردیاب (FDG) استفاده می‌شود تا تفاوت بین بافت سالم و ناسالم را نشان دهد. با استفاده از این تکنولوژی سرطان را سریع و دقیق می‌توان تشخیص داد و در نتیجه با اطلاعات به دست آمده از این اسکن و شروع درمان متناسب، بسیاری از بیماران بهبود یافته و علاوه بر کاهش هزینه‌های پرداختی بیماران، هزینه‌های سازمان‌های بیمه‌گر نیز به دلیل تشخیص به‌موقع بیماری در مراحل اولیه و جلوگیری از اقدامات اضافه قطعا کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها