امیر موسوی در مراسم ایمنی و بازرسی نیروهای مسلح:

رزمایش محمد رسول‌الله(ص) با کمترین تلفات به تمامی اهداف خود رسید/ اجرای بیش از 200 سورتی پرواز در رزمایش ارتش

جانشین فرمانده کل ارتش در رزمایش محمد رس.ل‌الله(ص) با رعایت تدابیر ایمنی امنیتی به تمامی اهداف خود با حداقل تلفات دست یافتیم.
کد خبر: ۴۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸ - 25February 2015

رزمایش محمد رسول‌الله(ص) با کمترین تلفات به تمامی اهداف خود رسید/ اجرای بیش از 200 سورتی پرواز در رزمایش ارتش

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش، صبح امروز در سومین همایش ایمنی و بازرسی نیروهای مسلح که در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد، اظهار داشت. در رزمایش گسترده محمد رسولالله(ص) که در ماههای اخیر برگزار شد، بیش از 1000 خودرو در حال تردد در منطقه رزمایش بودند که تنها یک مورد سانحه اتفاق افتاد.

وی افزود: در این رزمایش 200 سورتی پرواز از سوی جنگندهها، بالگردها و پهپادها صورت گرفت، و تنها یک تیر به یک پهپاد اصابت کرد، که در واقع این نیز یک سانحه نبود، زیرا بخش پدافندی در راستای انجام وظیفه این کار را انجام داده بود، و لذا از طرف برخی فرماندهان مورد تشویق نیز قرار گرفت.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به اجرای صحیح مدیریت ایمنی در منطقه رزمایش گفت: در این رزمایش بیش از یکصد فروند شناور در حال رفت و آمد در سطح آبها بودند و همچنین تعداد زیادی شلیک خمپاره و پرتاب موشک و همچنین شلیک سایر ادوات نظامی را داشتیم که بهحمدالله با رعایت تدابیر ایمنی امنیتی به تمامی اهداف خود با حداقل تلفات دست یافتیم.

امیر موسوی با بیان اینکه در هر رزمایشی سه الی چهار درصد تلفات طبیعی است، تصریح کرد: باید در اجرای رزمایشها الگوی نظم و انضباط باشیم؛ چراکه  براساس آموزههای اعتقادی و نظامی معتقدیم که حتی یک نفر هم نباید تلفات انسانی داشته باشیم، و الحمدالله این رزمایش در کمال ایمنی و امنیت برگزار شد.

وی افزود: متاسفانه برخی به خاطر اجرای موفق این رزمایش با کمترین تلفات، به گونهای رفتار میکردند که گویی اصلا رزمایشی صورت نگرفته است؛ در صورتی که تمامی اصول و موارد ایمنی و انضباطی در راستای اجرای مطلوب این رزمایش رعایت شده بود؛ به نحوی که بنده بهعنوان فرمانده رزمایش در متن آن قرار داشتم از روز اول رزمایش تا اخرین روز تلفن همراه خود را به خاطر رعایت موارد ایمنی خاموش کردم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها