امیر محمودی خبر داد

پاکسازی مناطق آلوده به مین با خنثی سازی 6 میلیون گلوله و راکت

معاون اجرایی کل ارتش گفت: پس از پایان جنگ تحمیلی بیش از 2 میلیون و 500 هزار منطقه آلوده به مین و 6 میلیون انواع مواد منفجره و راکت خنثی شده که این مراحل پاکسازی و خنثی سازی 170 نفر شهید و 750 نفر مجروح به همراه داشت.
کد خبر: ۴۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲ - 25February 2015

پاکسازی مناطق آلوده به مین با خنثی سازی 6 میلیون گلوله و راکت

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ محمودی معاون اجرایی کل ارتش در سومین همایش ایمنی و بازرسی نیروهای مسلح که در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد، اظهار داشت: سازمانهای نظامی به علت در اختیار داشتن انواع ادوات نظامی و اجرای ماموریتهای سخت بیش از دیگر سازمانها در معرض خطرند و بدین جهت فرماندهان باید تمهیدات لازم را در این رابطه بیندیشند و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه عوامل سازمانی در ایمنی کارکنان و امنیت هدف اصلی در پروازها است، تصریح کرد: حجم پرواز هواپیماهای نظامی در نیروهای ما و نیز گشت پهپادها در قرارگاه خاتم به طور میانگین 60 پرواز در روزاست که با ایمنی کامل انجام میپذیرد و این فرایند مطلوب نتیجه مشترک تلاش همه سازمانهای وابسته به نیروهای مسلح است.

امیر محمودی افزود: پس از پایان جنگ تحمیلی بیش از 2  میلیون و 500 هزار منطقه آلوده به مین و 6 میلیون انواع مواد منفجره و راکت خنثی شده که این مراحل پاکسازی و خنثی سازی 170 نفر شهید و 750 نفر مجروح به همراه داشت.

وی در پایان با اشاره به نقش آفرینی ارتش جمهوری اسلامی در تامین امنیت آبراههای منطقه خاطر نشان کرد: ارتش در کمک به حل سوانح دریایی خدمات شایانی انجام داده و این همایش با محوریت معاونت بازرسی نیروهای مسلح و بامیزبانی ارتش انجام شده است.

 انتهای پیام/ م.ک

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار