چهل‌سالگی سرو/

پایان جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در کهگیلویه و بویر احمد/ رقابت مستندهایی با موضوع دفاع مقدس و سلامت

آئین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در استان کهگیلویه و بویر احمد با حضور دبیر این دوره از جشنواره برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۲۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ - 04October 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آئین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در استان کهگیلویه و بویر احمد با حضور «مهدی عظیمی میرآبادی» دبیر این دوره از جشنواره برگزار می‌شود.

در این مراسم که ساعت 16:30 تا 18:30 در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی شهر یاسوج برگزار خواهد شد، برگزیدگان این دوره از جشنواره معرفی شده و جوایزشان را دریافت می کنند.

مهدی عظیمی میرآبادی دبیر جشنواره، امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور و انسیه شاه حسینی مدیر بخش «فیلمسازان بسیجی» در این مراسم حضور خواهند داشت.

شبکه دنا فردا (دوشنبه) ویژه‌برنامه‌ای درباره این رویداد و شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت پخش می‌کند و سه‌شنبه شب نیز آئین اختتامیه روی آنتن این شبکه استانی خواهد رفت.

دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در استان کهگیلویه و بویراحمد 99 اثر در قالب های مستند، انیمیشن، فیلم کوتاه داستانی و نماهنگ دریافت کرده است. موضوع‌های مطرح شده در آثار درباره دفاع مقدس، مقاومت، سلامت و آسیب‌های اجتماعی است. علی علایی ( روزنامه نگار و منتقد سینما)، محمد سلیمی راد ( نویسنده و کارگردان) و بنیامین هفت لنگ ( نویسنده و کارگردان) فیلمنامه داوران این دوره جشنواره در استان کهگیلویه و بویراحمد بودند.

نامزدهای بخش های مختلف اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در این استان عبارتند از:

بخش فیلمنامه

«بُنگ امونت» به نویسندگی رضا شریعتی، «به خاطر کوکب» به نویسندگی فرشته حق نظری، «ننه خضیره» به نویسندگی سعید کریمی، «مادرم زری سر زا رفت» به نویسندگی محمود خرم آزادی، «شوپرک» به نویسندگی محمد جواد سعیدی و «صندلی» به نویسندگی مختار قائمی.

بخش مستند آسیب های اجتماعی

«اشکفت» به کارگردانی حسن کریم نژاد، «فیلم من» به کارگردانی رضا دانش پژوه، «غلام و کنیز» به کارگردانی سعید کریمی و پژمان امیرنژاد، «مندو» به کارگردانی جابر بادباد، «صبح فرشته» به کارگردانی اسحاق روشن رو و «امونت» به کارگردانی سلیمان حسنی.

بخش مستند مقاومت

«29 درجه» به کارگردانی جواد هادی اصل، «شهاب» به کارگردانی جابر بادباد، «چنگ» به کارگردانی عیسی عباس، «سرزمین» به کارگردانی محمد جعفری و «فرمانده» به کارگردانی جواد هادی اصل.

بخش فیلم کوتاه داستانی

«حیله» به کارگردانی علی صلاحی فر، «عروس بلوط» به کارگردانی رضا دانش پژوه، «داهول» به کارگردانی فروزان جاویدی، «ته ته» به کارگردانی جواد هادی اصل، «زباله» به کارگردانی سعید کریمی و «مالرو» به کارگردانی داریوش محمدی نژاد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار