نگارخانه بین‌المللی «عبرات» رونمایی شد

نگارخانه بین‌المللی «عبرات» باحضور رئیس سازمان حج و زیارت رونمایی شد.
کد خبر: ۴۲۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱ - 05October 2020

نگارخانه بین‌المللی «عبرات» رونمایی شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، امروز (دوشنبه) با حضور «علی رضا رشیدیان» سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت، حجت‌الاسلام «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و حجت‌الاسلام «حمید احمدی» رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار و از نگارخانه بین‌المللی «عبرات» رونمایی شد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، هدف از راه اندازی نگارخانه عبرات را ترویج فرهنگ اربعین حسینی عنوان کرد و اظهار داشت: این نگارخانه حاوی عکس‌های دوره‌های گذشته مراسم اربعین است و امکان ارتباط دو طرفه با مخاطب در آن فراهم شده است.

حجت‌الاسلام احمدی، این اقدام را در راستای ماندگاری مراسم اربعین توصیف کرد و گفت: این گنجینه مرجع خوبی برای افرادی خواهد بود که می‌خواهند در موضوع اربعین فعالیت کنند.

وی افزود: نگارخانه بین‌المللی عبرات به زبان‌های عربی و انگلیسی نیز در سال آینده می‌تواند به علاقمندان خدمات ارائه دهد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، به تشریح برنامه‌های فرهنگی موسم اربعین پرداخت و گفت: امسال شاهد اربعینی متفاوت هستیم و برای برپایی شعائر این مراسم معنوی، برنامه‌های فرهنگی مختلفی در دو سطح ملی و بین‌المللی در فضای مجازی پیش‌بینی شده است.

وی محافل قرآنی و شعر و ادب، دو پویش با عناوین «شکوه‌های عاشقانه» در قالب شعر و «هرخانه یک حسینیه»، راه‌اندازی شبکه اینترنتی «عبرات» و موکب مجازی «شهیدین مقاومت» با هدف بازنمایی مسیر نجف به کربلا را از جمله این برنامه‌ها دانست و گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با همکاری سازمان زندان‌ها تهیه شده است، برای زندانیان سراسر کشور در روز اربعین، قرائت زیارت اربعین، روایت‌گری و پرده‌خوانی پیش‌بینی شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم در این نشست، خواستار بهره گرفتن از امکانات روز در نگارخانه بین‌المللی عبرات، برای ارائه خدمات بهتر به مراجعان شد و لزوم شناسه‌دار کردن عکس‌ها و اضافه کردن دست‌نوشته‌های هنری را خاطرنشان ساخت.

وی افزود: دلدادگان به امام حسین (ع) می‌توانند از برنامه‌های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین که متناسب با شرایط موجود در بستر فضای مجازی پیش‌بینی شده است، استفاده کنند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار