بشار الجعفری:

کشورهای غربی خالق تروریسم و مروّج فرهنگ محاصره و تهدید هستند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در سخنانی اعلام کرد که کشورهای غربی خالق تروریسم و مروّج فرهنگ محاصره، تهدید و اشغالگری هستند.
کد خبر: ۴۲۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ - 06October 2020

کشورهای غربی خالق تروریسم و مروّج فرهنگ محاصره و تهدید هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت اعلام کرد: برخی کشورهای غربی برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های تروریست‌ها و استفاده آنها از سلاح شیمیایی و حملات با گازهای سمی علیه غیرنظامیان تلاش می‌کنند و به سیاست و اقدامات خصمانه خود علیه سوریه ادامه می‌دهند.

وی با بیان این مطلب افزود: پیمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی به ابزاری برای هدف قرار دادن برخی کشورها از جمله سوریه تبدیل شده است.

الجعفری خاطرنشان کرد: به اتهامات دروغین نمایندگان برخی کشورهای غربی علیه سوریه در مورد استفاده از سلاح شیمیایی پاسخ نمی‌دهم چون حکومت‌های آنها بود که از سلاح شیمیایی, بیولوژیکی و هسته‌ای استفاده کردند و زرادخانه‌های پُر از سلاح آنها برای نابودی کل منظومه شمسی کفایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این حکومت‌ها همان‌هایی هستند که تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه را علیه ملت سوریه وضع کرده‌اند و این تحریم‌ها روند بازسازی خرابی‌های ناشی از تروریسم را به تعویق انداخته است.

جعفری در ادامه گفت: این کشورهای غربی بودند که دو گروه تروریستی القاعده و داعش را خلق کردند و فرهنگ محاصره, جنگ, تهدید, بردگی و اشغالگری را ترویج دادند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار