وصیت‌نامه شهید «محمدرضا اکبرنیا»؛

رعایت حجاب اسلامی، پیام تمامی شهداست

شهید «محمدرضا اکبرنیا» در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: خواهرانم، همان‌طوری که پیام تمامی شهداست، حجاب اسلامی را رعایت کنید و مانند زینب پیام شهدا را به تمامی عالم برسانید.
کد خبر: ۴۲۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶ - 07October 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «محمدرضا اکبرنیا» در 5 اردیبهشت‌ماه 1347 در شهرستان مراغه آذربایجان‌شرقی چشم به جهان گشود. وی پس از حضور در چندین عملیات در دوران دفاع مقدس درنهایت در تاریخ 20 دی‌ماه 1365 در عملیات کربلای 5 در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وصیت‌نامه شهید:

و لاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون – قرآن کریم

کسانی که در راه خدا کشته شدند مرده مپندارید بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

بارالها خود می‌دانی که از لحظه‌ای که سلاح بر دست گرفتم جز رضای تو کاری انجم ندادم. همانگونه که خداوند کریم در قرآن فرموده است (خدا از آنچه انجام می‌دهید غافل نیست).

آری، مادر عزیزم می‌دانم برایتان سخت است که تحمل کنید، برایم زحمت زیادی کشیدید از یاد نمی‌برم، همان شب‌های درازی که به خاطر من تا صبح بیدار ماندی و شیر حلال برایم خوراندی و به گفته خودتان دهانم را با خاک مطهر و پاک و مقدس امام‌حسین(ع) باز نمودی، همان سروری که من و یارانم راهیان او بوده و هستیم.

امید آن دارم که پس از شهادتم زیاد ناراحت نباشید و اگر دلتنگ و ناراحت شدی به یاد مادرانی باش که فرزندان‌شان را در راه اسلام قربانی داده‌اند. اما پدر بزرگوارم ان‌شاءالله از من راضی بوده باشی، شما که به من می‌گفتی باید به جبهه برویم، به نماز جمعه برویم و سنگرها را خالی نگذاریم و من هم همان کار را کردم که شما پسندیدید.

اما برادرم، امیدوارم بعد از من سنگرم را خالی نگذاری و پشتیبان ولایت‌فقیه باشی که همان ولایت خداست، برادر عزیز نمی‌دانی که قبل از عملیات چهره رزمندگان اسلام چقدر زیبا و نورانی می‌شود و از آن گذشته با چه شور و اشتیاق زیادی به حمله می‌روند، اگر شهادت نصیبم شد مواظب مادرم باشید، نگذارید زیاد ناراحت بشود. برای بازماندگانم صبر و شکیبایی می‌طلبم.

خواهرانم، همان‌طوری که پیام تمامی شهداست، حجاب اسلامی را رعایت کنید و مانند زینب پیام شهدا را به تمامی عالم برسانید. در آخرین لحظه‌هایم از شما حلالیت می‌طلبم. پدر و مادر عزیزم پس از شهادتم افتخار کنید که فرزندی تربیت کردید که علی‌اکبر وار در راه خدا شهید شد. والسلام

شرف بزرگ شهدا در راه حیات عند رب ورود در ضیافت الله است. امام‌خمینی

محمدرضا اکبرنیا

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها