چهل‌سالگی سرو/

گذری بر زندگی‌نامه شهید «حسن ثانی حیدری»

شهید «حسن ثانی حیدری» در طول خدمت، به مبارزه‌ی مستمر و پیگیر با اشرار منطقه می‌پرداخت؛ تا جایی که مورد تعقیب قاچاقچیان قرار گرفت، و به مرگ تهدید شد.
کد خبر: ۴۲۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱ - 18October 2020

نگاهی به زندگی شهید «حسن ثانی حیدری»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خلاصه‌ای از زندگی شهید «حسن ثانی حیدری» را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «حسن ثانی حیدری» فرزند ابراهیم، در سال ۱۳۵۸ در روستای حیدری، در خانواده ای مذهبی و متدین به دنیا آمد و در سایه ی پدری مهربان و مادری پر مهر و محبت به اهل بیت (ع) پرورش یافت.

او تحصیلات ابتدایی را در دبستان سرابندی و دوران راهنمایی را در مدرسه ی آيت الله طالقانی زابل با موفقیت به پایان رساند. از لحاظ رفتاری و اخلاقی بسیار مهربان و عاطفی و نسبت به کوچکترها نیز بسیار مهربان و شوخ طبع بود.

شهید در فراگیری علوم دینی اهتمام زیادی می ورزید و قرآن را نزد پدر و مادر فرا گرفت. او در ایام سوگواری امام حسین (ع) بسیار فعال بود.

حسن شخصی صبور بود که سختی ها را تحمل می کرد و در کمک به پدر و مادر و اقتصاد خانواده بسیار کوشا بود. شهید پس از پایان تحصیلات به خاطر علاقه ی فراوان به نظام، در امتحانات ورودی نیروی انتظامی شرکت کرد؛ اما قبل از اینکه نتیجه ی آن مشخص شود به سربازی اعزام شد و آموزش نظامی را در پادگان محمد رسول الله (ع)  بیرجند گذراند.

هنوز ایام سربازی اش تمام نشده بود که به استخدام نیروی انتظامی در آمد و برای خدمت به شهرستان نیک شهر اعزام شد. وی در طول خدمت به مبارزه ی مستمر و پیگیر با اشرار منطقه می پرداخت تا جایی که مورد تعقیب قاچاقچیان قرار گرفت و به مرگ تهدید شد.

او پس از سه سال خدمت در منطقه ی بلوچستان برای کمک به خانواده و پدر جانباز خود به شهرستان زابل منتقل و در کلانتری واقع در خیابان طالقانی مشغول به خدمت شد.

شهید حسن ثانی حیدری پس از ۳۵ روز خدمت در زابل در ماموریتی شبانه در منطقه ی سه قلعه، توسط اشرار که راه را بر مردم مظلوم منطقه بستند، به همراه سربازش مورد اصابت گلوله ی سارقان قرار گرفت و در اوان جوانی در تاریخ ۶ مهر ۱۳۸۱ به فیض شهادت نایل آمد.

پیکر پاکش این شهید فداکار در گلزار شهدای زابل و در کنار مزار برادر شهیدش حسینعلی آرام گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار