یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

سقوط اخلاقی ترامپ و مقاومت ملت بزرگ ایران

استیصال ترامپ در مقابل رقیب انتخاباتی‎اش او را به سقوط اخلاقی نزدیک کرده و در سردرگمی بیمارگونه، توهین و تحریم ایران را دوباره از سر گرفت و ملت بزرگ ایران همچون گذشته با مقاومت و اتحاد پاسخ اهانتش را می‌دهند.
کد خبر: ۴۲۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۲ - 13October 2020

سقوط اخلاقی ترامپ و مقاومت ملت بزرگ ایرانگروه اخبار داخلی دفاع‎پرس ـ سمانه حسن‎خانی؛ «دونالد جان ترامپ» چهل و پنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا این روزها در تلاش است تا دوباره در کارزار انتخاباتی کشورش پیروز میدان شود و بار دیگر بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا تکیه بزند.

ترامپ در این مسیر از هیچ کوششی فروگذاری نکرده است؛ از مناظرات جنجالی با رقیب دموکراتش جو بایدن تا تهدید، تحریم، اهانت و فحاشی به ملت بزرگ ایران.

ضعف عملکرد رئیس جمهور آمریکا در مدیریت کرونا و رفتار نژادپرستانه و بی حرمتی به سیاه پوستان آمریکا و حمایت از گارد پلیس این کشور در کشتن سیاهان میزان رضایتمندی شهروندان آمریکایی را کاهش داده و زنگ خطر شکستش در انتخابات آتی به صدا درآمده است.

استیصال و درماندگی ترامپ پس از مناظره با رقیبش او را به سقوط اخلاقی نزدیک کرده است و در سردرگمی بیمارگونه‎ای حبس شده که به نظر می رسد برای رهایی از این حالت، توهین و تحریم ایران را دوباره از سر گرفته است.

اقدام بی ارزش و احمقانه این تاجر آمریکایی تحریم‌های اعلام شده جدید درباره ۱۸ بانک ایرانی است که قبلاً در تحریم بانکی ایران قرار داشتند.

وی به خیال خودش فکر می کند با فشار حداکثری، فحاشی و بی ادبی به ملت بزرگ ایران دوباره به قدرت باز می‎گردد و کرسی ریاست جمهوری 2020 از آن اوست، اما هنوز نفهمیده مواضعش در مقابل ایران آنقدر مضحک و بی ارزش است که نیازی به توجه ندارد؛ چراکه رسوایی‎اش بر همه جهانیان آشکار است و آشفتگی روحیش از ترس از دست دادن قدرت است و می خواهد از هر حربه ای برای حفظ این قدرت استفاده کند.

سیاست‌های غلط  و تحریم‌های هیئت حاکمه آمریکا علیه ایران 40 سال است که برقرار شده و حال تکرار تحریم مجدد چند بانک چه اثر بازدارنده‌ای برای آمریکا خواهد داشت؟

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام به سیاست‌های تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورد و حتی ترامپ وعده داده بود با خروج از برجام ایران را پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» می‌کشاند.

امروز که بیش از دو سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در مقابل ایران و تشدید تنش‌ها با جمهوری اسلامی متهم کرده‌اند.

رژیم تروریست آمریکا به جای اینکه شدت تحریمها را علیه ایران بیشتر کند به دنبال نجات مردمش از بی قانونی، تبعیض نژادی و بحران اقتصادی باشد تا شهروندانش از این بحران‌های همه جانبه رهایی یابند.

امروز مردم ایران و جهان شاهد فروپاشی تمدن در آمریکا و برخی از کشورهای غربی هستند، در دموکراسی لیبرال اثری از آزادی و کرامت انسانی نیست و مردم آمریکا زیر ضربات آهنین پلیس طعم تلخ دموکراسی آمریکایی را می‌چشند و دولت‌های جهان هم شاهد فروریزی پیمان‌های بین‌المللی با این کشور هستند.

رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا با رنگین پوستان عقب‌گرد به گذشته است و تظاهرات‎ها برای حقوق مدنی شهروندان آمریکایی است که متاسفانه همچنان سرکوب می‌شوند و یا به قتل می‌رسند.

مردم ایران با آگاهی از پرونده سیاه ترامپ در دوران ریاست جمهوری‎اش از جمله در دوران کرونا و  حمایت از خشونت پلیس علیه شهروندان آمریکایی مرعوب چنین سخنان سخیف و غیرمسئولانه نمی‌شوند و با قدرت ملی، مقاومت و اتحاد پاسخ یاوه‌گویی‌های رئیس جمهور احمق آمریکا را می‌دهند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار