چهل‌سالگی سرو/

آیت‌اللهی که با لباس زنانه عقبه جبهه را سرپا نگه داشت!

اوایل دفاع مقدس بانوان انقلابی اهوازی ابتکار بسیار زیبایی به خرج دادند، یک مکان سقف‌داری را در ساحل غربی رودخانه‌ کارون در اهواز انتخاب کردند که پیش‌تر معروف به چایخانه بود، تمام لباس‌های خاکی، کثیف، پاره پاره، و خونی شهدا و مجروحان را که قبل از این، آن‌ها را دور می‌ریختند، به چایخانه آورده و تعمیر می‌کردند.
کد خبر: ۴۲۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۸ - 16October 2020

مادر شهیدی که امام جمعه او را آیت الله نامیدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌‎پرس، حاجیه خانم علم‌الهدی نه فقط مادر شهید حسین علم الهدی که مادر بسیاری از زنان و مردان داوطلب روز‌های جنگ بود که در پایگاه‌ها و مناطق مختلف به نوعی درگیر مقابله با نیرو‌های بعث عراق بودند که به مرز‌های کشور حمله کردند.

مادر شهید علم الهدی توانسته بود با هدایت فکری نیرو‌های جوان و زنان، پایگاه پشتیبانی از جنگ را در محلی به نام چایخانه اهواز به وجود آورد.

زمانی که جبهه‌ها با کمبود لباس رزم رو به رو شدند این زنان اهوازی بودند که با مدیریت حاجیه خانم علم الهدی چایخانه را به محلی برای شستن لباس رزمنده‌ها و رفو و تعمیر آنها تبدیل کردند.

حمیدرضا قنبری از رزمندگان اهوازی دوران دفاع مقدس در مطلبی درباره این زن فداکار آورده است: «آن‌ها زنان حماسی بودند که برای انقلاب اسلامی در اهواز نقش‌آفرینی می‌کردند. اوایل دفاع مقدس بانوان انقلابی اهوازی با رهبری مادر حسین علم الهدی ابتکار بسیار زیبایی به خرج دادند، یک مکان سقف‌داری را در ساحل غربی رودخانه‌ کارون در اهواز انتخاب کردند که پیش‌تر معروف به چایخانه بود، تمام لباس‌های خاکی، کثیف، پاره پاره، و خونی شهدا و مجروحان را که قبل از این، آن‌ها را دور می‌ریختند، جمع می‌کردند و به چایخانه می‌آوردند. یک عده مشغول شستن لباس‌ها و گروهی دیگر سرگرم دوخت و دوز و رفوی لباس‌ها می‌شدند و یک عده هم لباس‌ها را اطو می‌زدند. چند نفر هم لباس‌های اطو شده را بسته‌بندی می‌کردند. زنان انقلابی اهوازی آن لباس‌ها را مجدد به چرخه‌ی استفاده در مناطق عملیاتی برمی‌گرداندند.»

زهرا موسوی مادر شهیدان موسوی که خود و دخترش برای کمک به رزمندگان در دوران دفاع مقدس به جنوب کشور رفته بودند، از آشنایی‌اش با مادر شهیدان علم الهدی چنین می‌گوید: «در نخستین اعزامم به چایخانه اهواز با مادر شهید علم‌الهدی آشنا شدم. آن‌ها فعالیت‌های مختلفی همچون بسته‌بندی، شستن لباس و ملحفه، دوخت بادگیر و... داشتند. در آنجا روزانه حدود ۲۰۰ نفر کار می‌کردند.»

آیت الله موسوی جزایری، نماینده اسبق حضرت امام در خوزستان و امام جمعه سابق اهواز درباره این مادر شهید به عنوان «آیت الله» نام برده و گفته است: «ایشان یک «آیت الله» بودند با لباس زنانه. اگر بخواهیم زنی را پیدا کنیم که خصوصیات یک آیت الله تمام عیار را داشته باشد، همین زن بود که وجود پر برکت او آن قدر در جلسات، اجتماعات، دعا، درس اخلاق و... زحمت کشید تا اینکه بیمار شد و سرانجام دعوت الهی را لبیک گفت. خانواده شهدا همواره زیر پرچم او بودند و کاروانی را برای سرکشی و خدمت به خانواده شهدا و جانبازان تشکیل داده بود. تجلیل از این زن تجلیل از انقلاب است.»

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها