نائب رئیس حماس: نپذیرفتیم بر سر معامله قرن با آمریکا گفت‌وگو کنیم

«صالح العاروری» ضمن رد درخواست آمریکا برای مذاکره، گفت که تنها راه مقابله با اشغالگری، مقاومت است.
کد خبر: ۴۲۲۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳ - 17October 2020

نپذیرفتیم بر سر معامله قرن، با آمریکا گفت‌وگو کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که آمریکا در تلاش است در میان گروه‌های فلسطینی ایجاد شکاف کند.

العاروری گفت که حماس نپذیرفت با دولت آمریکا بر سر «معامله قرن» گفت‌وگو کند؛ زیرا واشنگتن در تلاش بود، با ایجاد اختلاف در موضع گروه‌های فلسطینی، از این مسئله برای تهدید سران سازمان آزادی‌بخش فلسطین استفاده کند.

وی درباره انتخابات فلسطین تصریح کرد: «پیام ما به برادرانمان در جنبش فتح این است که با روح برادرانه، مبارزاتی و مشارکت ملی در انتخابات حاضر خواهیم شد تا با هم، علیه اشغالگری مبارزه کنیم».

خبرگزاری صفا به نقل از العاروری گزارش داد: جنبش حماس در تلاش است تا مسئله فلسطین را مستحکم کند و نبرد مشترکی را برای مقابله با طرح‌های رژیم صهیونیستی آغاز کند.

این مسئول حماس درباره عادی‌سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی تأکید کرد، این کشور‌ها طرح صلح عربی را کنار گذاشتند و با این اقدام خود، یکی از راه‌های نابودی مسئله فلسطین را آغاز کردند.

وی همچنین تصریح کرد: مسیر سیاسی که مبتنی بر مذاکرات تحت نظارت آمریکا بود، به بن‌بست رسید و هر «دستاوردی که در مسئله فلسطین حاصل شد، به فضل مقاومت صورت گرفت».

العاروری خاطرنشان کرد: با حملات مقاومت بود که نخستین عقب‌نشینی از غزه و شمال کرانه باختری صورت گرفت و «مقاومت هیچ گاه شکست نخواهد خورد. این طرحی بود که موفق شد و بر سر آن در آینده، حساب باز کرده‌ایم».

این مسئول حماس در پایان تأکید کرد: «همه ما در حال حاضر به سمت مقاومت مردمی حرکت می‌کنیم... طرح ملت ما برای آزادی، مقاومت همه‌جانبه است».

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها