رئیس پلیس پایتخت در جمع خبرنگاران خبر داد؛

اعمال جریمه برای راننده و سرنشینان فاقد ماسک در خودروها

سردار حسین رحیمی گفت: راننده و سرنشینان فاقد ماسک جریمه خواهند شد و فرقی نمی‌کند که خودرو شخصی یا جزو ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی باشد.
کد خبر: ۴۲۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ - 24October 2020

اعمال جریمه برای راننده و سرنشینان فاقد ماسک در خودروهای شخصی انجام می‌شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس پایتخت صبح امروز در حاشیه همایش «ایمنی، امنیت و سلامت» در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تجمیع سامانه‌های تلفنی که در زمان حوادث به مردم امدادرسانی می‌کنند، اظهار داشت: این سامانه هم‌اکنون در بسیاری از کشورهای دنیا در حال فعالیت است و ما در حال پیگیری برای اجرایی کردن آن هستیم.

وی در خصوص شدت تذکر و برخورد با شهروندان تهرانی که ماسک نمی‌زنند، گفت: پلیس‌های تخصصی بعد از ابلاغ بخشنامه ستاد ملی مقابله با کرونا در پایتخت برای اعمال جریمه و تذکر به ناقضان پروتکل‌های بهداشتی آماده شدند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه در یک هفته تا 10 روز نخست بحث به صورت تذکر و ارشادی صورت می‌گرفت، گفت: از دو، سه روز گذشته برخورد با رانندگان و سرنشینان خودرو، مسافران مترو و اصنافی که در آنها ماسک زدن رعایت نمی‌شود، انجام شده است.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: در خودرو رانندگانی که ماسک نزنند 100 هزار تومان و هر سرنشین نیز 20 هزار تومان جریمه خواهد شد، اعمال جریمه برای تمام خودروها خواهد بود و فرقی ندارد که خودرو شخصی و یا جزو ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی باشد و در هر خودرو که بیش از یک سرنشین داشته باشد، باید ماسک زدن رعایت شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: در رابطه با واحدهای صنفی نیز برای بار اول تذکر، بار دوم یک میلیون تومان جریمه و بار سوم پلمب انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار