معاون استاندار مازندران خبر داد؛

اجرای ۲۹۰ برنامه به مناسبت هفته پدافندغیرعامل در مازندران

«حسین حسن‌نژاد» از اجرای ۲۹۰ برنامه به مناسبت هفته پدافندغیرعامل در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۴۲۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴ - 24October 2020

اجرای بیش از ۲۹۰ برنامه به مناسبت هفته پدافندغیرعامل در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «حسین حسن‌نژاد» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته «پدافند غیرعامل» با بیان ابنکه هفته اول آبان به نام هفته «پدافند غیرعامل» نامگذاری شده است، اظهار داشت: با توجه به تهدیدات جامعه باید برنامه‌ها در چهارچوب پدافند غیرعامل در حوزه‌های اقتصادی، سایبری و زیستی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که امکان بهره‌وری از آن را در بحران‌ها برای ما فراهم کند.

وی سازماندهی، طراحی و هدایت برنامه‌های عملیاتی پدافند غیرعامل کشور در مقابله با تهدیدات را مهمترین وظیفه برشمرد و حملات سایبری را نهدید نوین دانست و افزود: امروز یکی از بزرگترین مشکلات ما در حوزه هم‌افزایی و هماهنگی بین بخشی است و باید در مجموعه سازمان پدافندغیرعامل به ارتقای آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای تداوم چرخه تولید و خدمت تلاش کنیم.

حسن‌نژاد با اشاره به اینکه فراهم کردن زمینه‌ای برای مقابله با شکل‌گیری بحران‌ها قبل، حین و بعد از آن مهم است، گفت: با شناسایی ظرفیت‌ها در زمان وقوع برخی از تهدیدات زیستی اجتماعی می‌توان برای حفظ انسان و طبیعت از مخاطرات اقدام کرد.

وی با تأکید بر فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیرعامل عنوان کرد: با عمومیت بخشیدن به این فرهنگ و ایجاد دغدغه‌ در این زمینه به نتیجه موفقی دست خواهیم یافت.

این مسئول از اجرای 290 برنامه در هفته پدافند غیرعامل در مازندران خبر داد و با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کرونا را تهدید زیستی عنوان کرد و گفت: پدافند غیرعامل نقش مهمی در پشتیبانی از این بیماری دارد و تلاش شود از قدرت و توان فضای مجازی در تولید محتوا استفاده شود.

حسن‌نژاد تردد و جابجایی مسافر را عامل شیوع ویروس کووید 19 دانست و گفت: مازندران پرترددترین استان است و رسانه‌ها در کنار مسئولین مهمترین رسالت را در میزان ایجاد حساسیت عمومی جامعه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند.

وی ادامه داد: مازندران در حوزه درمان بیماری کرونا موفق بوده و در این راستا جلوه‌های بی‌نطیری از همراهی و حمایت‌های نهادها و دستگاه‌های نظامی و غیرنظامی و مذهبی را شاهد بودیم.

پدافند غیرعامل نیاز به بلوغ و اطلاع‌رسانی بیشتر دارد

«حمید بخشی» مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری مازندران نیز اظهار داشت: پدافندغیرعامل نهاد نوین و جدید در فضای حاکمیت کشور است که نیاز به بلوغ، حمایت، اطلاع‌رسانی و آموزش بیشتر دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل با شعار «مقاومت فعال، تاب آوری حیرت انگیز، ایران قوی» از پنجم آبان آغاز می‌شود، افزود: نواختن زنگ پدافند غیرعامل با حضور مسئولین استانی در دبیرستان فردوسی ساری از برنامه‌های اولین روز این هفته به شمار می‌آید.

بخشی همچنین رونمایی از طرح جامع پدافند غیرعامل را یکی از برنامه‌های مهم برشمرد و گفت: افتتاح شتاب‌نگار در دانشگاه مازندران و ایستگاه آتش‌نشانی بهشهر و سایت هواشناسی کیاسر و همایش تجلیل از برگزیدگان نخبگان در محمودآباد و همایش پدافند غیرعامل اداره کل استاندارد از جمله برنامه‌های این هفته به شمار می‌آید.

«عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز از ایجاد شبکه گسترده اطلاع‌رسانی در سراسر استان خبر داد و افزود: در این راستا ارتباط خوبی با رسانه‌های استان برقرار کردیم.

وی افزود: در صورت تخصیص اعتبار به شورای اطلاع‌رسانی استان می‌توانیم از رسانه‌ها برای بازنشر رویدادها حمایت کنیم.

در این برنامه از مجموعه سیاست‌های ابلاغی پدافند غیرعامل رونمایی شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها