سعید جلیلی:

شهید «محمد محمدی» نماد احساس مسئولیت اجتماعی است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی گفت: احساس بالای مسئولیت اجتماعی در میان مردم ما یک سرمایه بزرگ است که شهید «محمد محمدی» نمونه بارز آن است.
کد خبر: ۴۲۳۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶ - 25October 2020

شهید «محمد محمدی» نماد احساس مسئولیت اجتماعی استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سعید جلیلی» نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی، شامگاه شنبه (۳ آبان) مصادف با شب شهادت امام حسن عسگری (ع)، با حضور در منزل شهید امر به معروف و نهی از منکر «محمد محمدی»، با خانواده این شهید والامقام دیدار گفتگو کرد.

وی در این دیدار، با عرض تبریک و تسلیت شهادت این بسیجی جان بر کف، خطاب به مادر، همسر و فرزندان این شهید والامقام اظهار داشت: شهید شما با تفکر بسیجی، دفاع حقیقی از حقوق شهروندی و احترام واقعی به جایگاه زن در جامعه را صادقانه و در عمل اثبات کرد.

جلیلی با اشاره به خطبه ۲۷ نهج البلاغه، گفت: امام علی (ع) درباره تعرض به دو زن، یکی مسلمان و یکی غیر مسلمان در حالی که هیچ فریادرسی نداشته‌اند، فرموده‌اند که «اگر مرد مسلمانى از این پس از روى تأسف و غصه بمیرد سزاوار است» و به کسانی که کوتاهی کردند نیر فرموده‌اند: «دلم را پرخون و سینه‌ام را پر خشم کردید».

وی ادامه داد: امروز جوان رشیدی، چون شهید «محمدی» در لبیک به ندای امیرمومنان (ع) در دفاع از امنیت یک شهروند، حد اعلای فداکاری را دارد که مرهون تربیت دینی و تفکر علوی است و همه در برابر آن سر تعظیم فرود می‌آوریم.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: جامعه وقتی عدالت، امنیت، آرامش و تعالی پیدا خواهد کرد که آحاد آن برای تحقق این موضوعات احساس مسئولیت کنند.

وی افزود: این روحیه و تفکر، امروز در برخی جوامع غربی گمشده و در آن جوامع، احساس مسئولیت و فداکاری نسبت به جان و مال و آبروی دیگران در حال رنگ باختن است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برتری‌های فرهنگی جامعه ایران نسبت به جوامع غربی، خطاب به خانواده شهید محمدی گفت: احساس بالای مسئولیت اجتماعی در میان مردم ما یک سرمایه بزرگ است که شهید شما نمونه بارز آن است.

جلیلی، حضور پرشور جوانان بسیجی و مردم داوطلب در یاری رساندن به همنوعان خود در سیل، زلزله و همه‌گیری بیماری در سال‌های اخیر را نمونه‌هایی از این برتری فرهنگی برشمرد که نشان می‌دهند راه شهیدان انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی، با نقل جمله‌ای از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه «ایران، حرم اهل بیت (ع) است»، اظهار داشت: شهید شما مدافع امنیت و آرامش شهروندان این حرم بود.

وی آمریکا، رژیم صهیونیستی و مزدوران آن‌ها نظیر «صدام» و «داعش» را اشراری خواند که شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم در برابر آن‌ها ایستادند و جان‌شان را فدا کردند تا امنیت و آرامش فراهم آید.

جلیلی افزود: نه‌تنها امنیت و آرامش جامعه ما، بلکه امنیت منطقه مرهون عزیزانی است که یک روز در جبهه، روز دیگر در سوریه و روزی هم در محله خویش با احساس مسئولیت، حتی جان خود را فدا می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: دنیا دید نه‌تنها نوامیس مسلمین، بلکه زنان و دختران ایزدی که مورد هجمه اراذل قرار گرفته بودند، با جان‌فشانی مدافعان حرم و حاملان تفکر بسیجی، از دست اشرار رهایی یافتند.

جلیلی خاطرنشان کرد: امروز نیز کسانی که مقابل شرارت‌ها می‌ایستند و جان خود را فدا می‌کنند، همچون شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم مورد احترام همه مردم هستند.

وی در پایان سخنان خود، شهید «محمدی» را نماد خیرخواهی تفکر بسیجی در جامعه خواند که فراتر از برخی دسته‌بندی‌ها در دفاع از حق، جان خود را فدا کرد.

به گزارش دفاع‌پرس، پاسدار شهید «محمد محمدی» شامگاه ۲۷ مهر پس از مقابله با مزاحمان نوامیس و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، در منطقه «تهرانپارس» توسط اراذل و اوباش با سلاح سرد به شهادت رسید.

این شهید والامقام از بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج انصارالامام (ع) تهران بود که پس از شهادتش، اعضای حیاتی بدن ‎وی به چند بیمار نیازمند اهدا شد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها