ولایتی:

سپاه در تدارک، تدوین و نگهداری اسناد بسیار موفق بوده است

مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب اسلامی در بازدید از مخزن مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه، جمع‌آوری اسناد و ثبت و ضبط جلسات فرمانده هان در دوران دفاع مقدس را نشانه آینده‌نگری، هوشمندی و نقش روشن سپاه در دوران دفاع مقدس دانست.
کد خبر: ۴۲۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵ - 27October 2020

ولایتی: سپاه در تدارک، تدوین و نگهداری اسناد بسیار موفق بوده استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، دکتر علی‌اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل رهبر انقلاب اسلامی و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از مخزن و آرشیو اسنادی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بازدید کرد.

ولایتی که خود در دوران دفاع مقدس رئیس دستگاه دپیلماسی، وزیر امور خارجه و عضو شورای عالی دفاع بود، پس از بازدید مخزن اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، فعالیت این مرکز را بسیار مهم و بزرگ برشمرد و اظهار داشت: ملت ایران در طول تاریخ تجربیات زیادی را کسب کرده است، ولی متأسفانه تاریخ ما را دیگران بر اساس آنچه خود می‌خواستند، نوشته‌اند و در این میان مردم ایران مظلوم واقع‌شده‌اند.

وی جمع‌آوری اسناد و ثبت و ضبط جلسات فرمانده هان در دوران دفاع مقدس را نشانه نقش روشن سپاه در دوران دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: خوشبختانه سپاه پاسداران با جمع‌آوری این اسناد در دوران دفاع مقدس توانسته است نقص تجربه‌نگاری به‌طور کامل برطرف کند.

در این بازدید طبق توافقی که میان دکتر علی‌اکبر ولایتی و سردار دکتر علی‌محمد نائینی ریاست مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس صورت گرفت، یادداشت‌های دکتر ولایتی که در حوزه دیپلماسی خارجی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است و به‌صورت روزانه نوشته‌شده، توسط مرکز منتشر خواهد شد.

همچنین در این جلسه قرار شد تاریخ شفاهی دکتر ولایتی و نقش ایشان در دوران دفاع مقدس توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس جمع‌آوری شود.

در پایان این بازدید دکتر ولایتی بر دفتر یادبود بخش مخزن مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، یادداشتی را نوشت که بدین شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم
خداوند بزرگ را سپاس میگویم به این حقیر توفیق عطا فرمودند که از مرکز اسناد افتخارآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازدید نمایم.
بحمدالله برادران سپاه پاسداران در تدارک، تدوین و نگهداری اسناد بسیار موفق بوده‌اند. خداوند بر توفیقات ایشان به‌عنوان یکی از دوست داران دفاع مقدس بیفزاید.
علی‌اکبر ولایتی
۱۳۹۹/۸/۵»

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها