رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ خبر داد؛

دستگیری پنج سرشاخه اصلی معاملات فردایی طلا و ارز

سرهنگ ولی‌پور از دستگیری پنج سرشاخه اصلی معاملات فردایی طلا و ارز خبر داد.
کد خبر: ۴۲۳۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ - 28October 2020

دستگیری پنج سرشاخه اصلی معاملات فردایی طلا و ارزبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سرهنگ «علی ولی‌پور گودرزی» رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که قیمت ارز را بالا می‌برد، معاملات فردایی است، اظهار داشت: عده‌ای سودجو با ایجاد اتاق‌های کاغذی، اقدام به معامله صد تا ۲۰۰ کیلوگرم طلا کردند.

وی با اشاره به اینکه معاملات فردایی از لحاظ شرعی و از لحاظ قانونی هم صحیح نیست، افزود: در معاملات فردایی، طلایی جابه‌جا نمی‌شود و فقط مابه‌التفاوت آن جابه‌جا می‌شود.

سرهنگ ولی‌پور عنوان کرد: در هفته گذشته پنج نفر از سرشاخه‌های اصلی معاملات فردایی طلا دستگیر شدند؛ همچنین روز گذشته ۲۰ نفر که در فضای مجازی اقدام به این معاملات می‌کردند، دستگیر شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ درباره کشفیات قاچاق گفت: در دو روز گذشته ۲۰۰ تن تنباکوی قاچاق در یکی از انبار‌های فاقد اسناد گمرکی به ارزش ۴۰ میلیارد تومان کشف شد.

سرهنگ ولی‌پور ادامه داد: کارگاهی در جنوب تهران شناسایی شد که با مواد اولیه غیرمجاز دارویی با عنوان کاهش درد مفاصل تولید می‌کردند که قبل از اینکه اقدام به توزیع کنند، همگی این افراد دستگیر و کارگاه پلمب شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با اشاره به افزایش قیمت روغن و برخورد با محتکران اظهار داشت: طی روز‌های گذشته ۲۲ تن روغن کشف و در محل کشف شده، توزیع شد.

وی در پاسخ به سوال دفاع‌پرس مبنی بر دستگیری دلالان ارزی گفت: در هفت ماه اخیر ۱۲۰ دلال ارزی شناسایی و دستگیر شدند و ارز کشف شده تحویل بانک مرکزی شده است.

سرهنگ ولی‌پور تأکید کرد: معاملات ارزی باید صرفاً در صرافی‌ها انجام شود و غیر از این، قانونی نیست و پلیس ورود خواهد کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار