مدیر شبکه کودک:

«نهضت تولید پویانمایی» باید مطالبه عمومی شود/ بستر اصولی قهرمان‌سازی

محمد سرشار مدیر شبکه کودک سیما با اشاره به ظرفیت بالای قالب پویانمایی برای تولیدات رسانه‌ای و نمایشی برای کودکان تاکید کرد که نهضت تولید پویانمایی باید یک مطالبه عمومی شود.
کد خبر: ۴۲۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸ - 28October 2020

«نهضت تولید پویانمایی» باید مطالبه عمومی شود/ بستر اصولی قهرمان‌سازیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، محمد سرشار مدیر شبکه کودک سیما همزمان با روز جهانی انیمیشن در گفت‌وگویی درباره اهمیت سرمایه گذاری برای آموزش کودکان به برنامه‌سازی تاکید و اظهار داشت: آموزش‌های دوران کودکی پربازده‌ترین آموزش‌ها هستند، چون هزینه کمتر، اما ماندگاری بسیار بالاتری دارند، برای همین، برنامه‌سازی برای کودکان، سرمایه‌گذاری ملت‌ها برای نگاشت آینده بهتر آن‌هاست.

سرشار افزود: آموزش‌های دوران کودکی هزینه‌های آینده مراقبت از جامعه را کاهش می‌دهند. تربیت درست انقلابی، اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و … موجب می‌شود سال‌ها بعد، میزان هزینه‌کرد جامعه برای اصلاح انحرافات و مبارزه با جرایم در همان حوزه‌ها کاهش یابد. سرمایه‌گذاری در تقویت مدارس و رسانه‌های کودک موجب می‌شود در آینده، بودجه موردنیاز برای پلیس، دادگاه، زندان، بیمارستان و… کمتر شود.

مدیر شبکه کودک به ضرورت تولیدات نمایشی در حوزه کودک اشاره و عنوان کرد: به همین دلایل، در کشور‌های پیشرفته، هم تعداد رسانه‌های کودک بیشتر از کشور‌های توسعه‌نیافته است و هم میزان سرمایه‌گذاری برای تولید برنامه‌های تلویزیونی، سریال‌ها و فیلم‌های پویانمایی مناسب کودکان، بسیار زیاد است.

وی اضافه کرد: در برخی کشورها، پخش آثار خارجی برای خردسالان ممنوع است تا فرصت برای آموزش سبک زندگی بومی به آن‌ها فراهم باشد. در جمهوری اسلامی ایران نیز، باید آنقدر میزان برنامه‌سازی برای خردسالان، کودکان و نوجوانان افزایش یابد تا نیازی به پخش آثار خارجی برای آن‌ها نباشد.

سرشار اعلام کرد: میزان تولیدات پویانمایی مرکز پویانمایی صبا سالانه حدود ۱۰۰ ساعت است. این میزان تولید یعنی، یک چهارم جمعیت کشور، روزانه کمتر از ۱۷ دقیقه تولید داخلی جدید پویانمایی را می‌توانند تماشا کنند.

مدیر شبکه کودک درباره تولیدات نمایشی در قالب پویانمایی و اهمیت این بستر گفت: هرچند شبکه کودک، شبکه امید و گروه کودک شبکه‌های دو، پنج و قرآن تلاش کرده‌اند با برنامه‌سازی تلویزیونی این کمبود اساسی را جبران کنند، اما تنها بستر اصولی برای قهرمان‌سازی، آثار داستانی در قالب‌های پویانمایی، رئال یا لایواکشن است.

وی در پایان از تولید پویانمایی به عنوان یک مطالبه سخن گفت و بیان کرد: «نهضت تولید پویانمایی» باید تبدیل به یک مطالبه عمومی شود تا با توجه ویژه مسئولان، بخش خصوصی بتواند در سایه حمایت‌های بخش دولتی، در این عرصه سرمایه‌گذاری کند و نیاز داخلی به انیمیشن را برطرف کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار