نماینده ولی فقیه در استان گیلان:

وحدت دنیای اسلام به معنای ذوب شدن مذهبی در مذهب دیگر نیست

آیت الله «رسول فلاحتی» با بیان اینکه وحدت دنیای اسلام به معنای ذوب شدن مذهبی در مذهب دیگر نیست، گفت: وحدت دنیای اسلام به معنای استفاده از مشترکات امت اسلامی در برابر دشمنان است.
کد خبر: ۴۲۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳ - 28October 2020

وحدت دنیای اسلام به معنای ذوب شدن مذهبی در مذهب دیگر نیست

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در استان گیلان پیش از ظهر امروز چهارشنبه (7 آبان) در همایش «وحدت اسلامی» با اشاره به تعالیم و سفارشات دین مبین اسلام به عقد اخوت در امت اسلام، اظهار داشت: برای اتحاد و همدلی بیشتر باید وجوه مشترک مذاهب تقویت و برجسته شود.

آیت الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه اتحاد میان امت اسلام از اهداف پیامبر(صلی الله علیه و آله) و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) بوده است، تصریح کرد: هدف از وحدت مسلمانان این است که دشمنان بر جوامع اسلامی سیطره پیدا نکنند.

وی با بیان اینکه وحدت دنیای اسلام به معنای ذوب شدن مذهبی در مذهب دیگر نیست، افزود: وحدت دنیای اسلام به معنای استفاده از مشترکات امت اسلامی در برابر دشمنان است.

امام جمعه رشت، وحدت را یک راهبرد عملی برای جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: روز جهانی قدس، نامگذاری هفته وحدت و تشکیل مجمع تقریب مذاهب اسلامی از راهبردهای جمهوری اسلامی ایران برای اتحاد بین مسلمانان است.

وی به هشدار جمهوری اسلامی در خصوص سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی اشاره و تاکید کرد: بگذارید همه بدانند که عده ای به نام اسلام در جامعه اسلامی نمی خواهند آرمان های الهی و پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) به اهداف خود برسد.

آیت الله «رسول فلاحتی» با اشاره به اتحاد روزافزون میان شیعه وسنی، افزود: امروز که دشمنان اسلام به ویژه صهیونیست، از هیچ ترفندی برای ایجاد رخنه و تفرقه بین شیعه و سنی فروگذار نکرده و نمی کنند، مسلمانان شیعه و سنی، هوشمندانه با اتحاد روز افزون در سایه اسلام ناب محمدی نقشه های شوم دشمنان را نقش برآب خواهند کرد.

وی در پایان تاکید کرد: امام خمینی( ره ) و مقام معظم رهبری بزرگ ترین منادیان وحدت اسلامی هستند..

«ارسلان زارع» استاندار گیلان هم دراین همایش اظهار داشت: وحدت اصلی ترین رمز موفقیت و راهبردی برتر بر دسیسه شوم دشمنان است و با تقویت روحیه برادری و اشتراکات فراوان جامعه اسلامی با پیروی از فرآمین قرآن، این روحیه ی اتحاد روز به روز تقویت می شود.

استاندار گیلان با اشاره به تنوع اقوام درگیلان تصریح کرد: این تنوع قومیتی، بیانگر وحدت و برادری میان اهل سنت و شیعه است.

وی افزود: مردم قدرشناس فرهیخته ایران و گیلان، همچون همیشه در برابر ظلم دشمنان انقلاب و اسلام، مقاومت کرده و با اتحادشان از هویت دینی و اسلامی پاسداری می کنند.

حجت الاسلام «سعید مهدوی» مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان هم در همایش وحدت اسلامی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی، درایت امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین با وحدت کلمه در مقابل دشمنان به پیروزی رسید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اقدام سخیف و غیراخلاقی رئیس جمهور فرانسه در توهین به پیامبر عظیم الشان اسلام، تاکید کرد: این اقدام سخیف دشمن که خواهان براندازی اسلام و امت اسلامی اند، باعث تقویت روزافزون روحیه اخوت و اتحاد بین امت اسلام شده است.

حجت الاسلام «عزت شیخ» از علمای اهل سنت و مدیر حوزه علمیه اهل سنت شهرستان «تالش» هم در این همایش به رسالت پیامبر اسلام که یکتا پرستی و عبادت است اشاره کرد و افزود: مکارم اخلاقی رسول گرامی اسلام، الگوی مناسب و نمونه ای کامل از انسانیت و اخوت و وحدت اسلام است.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت شهرستان «تالش» افزود: اطاعت از رهبری انقلاب حجت شرعی است و همگان باید بدان اهتمام جدی داشته باشند.

حجت الاسلام «خانی پور» امام جمعه اهل سنت شهرستان «تالش» هم دراین همایش با بیان اینکه وجود پیامبر عظیم الاشان اسلام سبب استحکام، اتحاد و همدلی بیشتر بین قبایل مختلف شد تصریح کرد: فقط در سایه اسلام و تأسی از آموزه های دینی است که می توان در کنار یکدیگر به مسیرالهی روز به روز نزدیکتر شویم.

در این مراسم همچنین علمای اهل سنت و تشیع ضمن امضای بیانیه ای برای محکوم کردن اظهارات سخیف و ضد اسلامی رییس جمهور فرانسه بصورت نمادین و به مناسبت هفته وحدت عقد اخوت بستند.

همچنین حاضران علیه مکرون رئیس جمهور فرانسه شعار دادند.

علما و روحانیان اهل سنت و تشیع امروز نماز ظهر و عصر را به امامت آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان در مصلای رشت اقامه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار