دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

نیروهای مسلح سرمایه‌ای عظیم برای توسعه علم و فناوری در کشور هستند

حجت‌الاسلام سید سعیدرضا عاملی گفت: نیروهای مسلح به لحاظ ظرفیتی که در توسعه علم و فناوری دفاعی و پژوهشی دارند، می‌توانند به‌عنوان سرمایه‌ای عظیم به بخش‌های دیگر علم و فناوری کشور کمک کنند و صنعت و اقتصاد را توسعه دهند.
کد خبر: ۴۲۴۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶ - 01November 2020

نیروهای مسلح به عنوان سرمایه‌ای عظیم می‌تواند به بخش‌های علم و فناوری کشور کمک کنندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید سعیدرضا عاملی» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ستاد کل نیرو‌های مسلح و شورای عالی انقلاب فرهنگی که امروز (یکشنبه) در ستاد کل نیرو‌های مسلح منعقد شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نیرو‌های مسلح سرمایه ملی کشور هستند، اظهار داشت: نیرو‌های مسلح سرمایه عظیم نیروی انسانی و اجتماعی کشور هستند که منشأ اعتماد ملی و اعتماد به نفس ملی شدند.

وی با بیان اینکه نیرو‌های مسلح به لحاظ ظرفیتی که در توسعه علم و فناوری دفاعی و پژوهشی دارند، می‌توانند به‌عنوان سرمایه‌ای عظیم به بخش‌های دیگر علم و فناوری کشور کمک کنند و صنعت و اقتصاد توسعه دهند، گفت: این موضوعی است که در کشور‌های قدرتمند دنیا فراگیر است و بسیاری از حوزه‌های نوآوری و خلاقیت و اقتصاد دانش‌بنیان پایه‌های مهم آن در مراکز آموزشی و پژوهشی نیرو‌های مسلح ریخته می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: این تفاهم‌نامه همکاری که امروز امضاء شد از این باب است که بتوانیم به توسعه علم و فناوری نیرو‌های مسلح کمک کنیم و همچنین حوزه‌های صنعت، اقتصاد و بخش کشاورزی کشور را توسعه دهیم.

حجت‌الاسلام عاملی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در یک مرحله شتاب بزرگ و تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ در جهان است که می‌تواند در حوزه علم و فناوری رتبه‌های زیادی را در دنیا کسب کند، افزود: ضریب علم در ایران ما را در رتبه چهارم جهان قرار داده است؛ همچنین ایران در بسیاری از حوزه‌ها همچون نانو، بایو و فناوری‌های فضایی ایران در ۱۰ دتبه اول جهان قرار دارد که بخش قابل توجهی از این ظرفیت به مراکز آموزشی برمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۴ دانشگاه و ۳۰ دانشکده و پژوهشگاه در نیرو‌های مسلح ظرفیت عظیمی است که می‌توان با تسهیل امور مرتبط در به رسمیت شناختن مدارک این نیروها، موجب تقویت بیشتر آن‌ها شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: پیوند امور نخبگانی پیوند با نیرو‌های مسلح، ظرفیت مضاعفی را به وجود خواهد آورد که امیدواریم این مرجعیت نخبگانی نسبت به گذشته تقویت و کارگروه مشترکی که در تفاهم‌نامه آمده است، هرچه سریع‌تر تشکیل شود.

حجت‌الاسلام عاملی با بیان اینکه بخشی از این همکاری‌ها در حوزه فرهنگ بوده است، گفت: امیدواریم بتوانیم در چارچوب سند مهندسی فرهنگی کشور، هم در حوزه امور فرهنگی نیرو‌های مسلح و هم در ایجاد روحیه اسلامی و انقلابی در جامعه همکاری‌های لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار